Odbiło mi ;)

zachciało mi sie nowej reinstalacji ubuntu 9.10. Wszystko było by fajne, ale po załączeniu systemu padł mi dźwięk :(

Myślałem że to Pulseaudio, które kasuje, bo działa jak gówno i twórcy jakoś nie chcą tego wreszcie zrobić do porządku.

Później Alsa, ale wszystko było, a dźwięku nie.

Poszukałem trochę po forach i szczerze to nic tam nie ma. Każdy pisze to co wiem: paczki, pulse, alsa i grzebanie się jakiś plikach konfiguracji. Ale wreszcie trafiłem na to co zadziałało :)

Więc powiem tylko to co u mnie zadziałało:

Otwieram konsole (terminal), wpisuje:

sudo gedit /etc/default/saned

są tam 4 linijki i, ale interesuje nas jedna:
# Set to yes to start saned
RUN=no
zmieniamy na:
# Set to yes to start saned
RUN=yes
zapisujemy plik i robimy restart.
U mnie dźwięk wrócił :)

Może to jest idealne rozwiązanie bo podobno nie do końca działa mikrofon, czyli wysyłany dźwięk do komputera. Ale tego jeszcze nie sprawdziłem.
Podziękowanie dla mastablasta, za opublikowanie na forum rozwiązania :)

—UPDATE —

U mnie błąd powoduje aktualizacja do nowego hal, odpowiedzialnego za znajdywanie urządzeń (nie znajduje urządzenia odpowiedzialnego za dźwięk). Nie wiem jak u innych ale Ubuntu dostaje nowy organizer dźwięku i dlatego Canonical zawala działanie i funkcjonowanie swojego systemu na obecnym etapie 😦 mam nadzieje że wyrobią się do kolejnego wydania 🙂

—UPDATE 2 —

dźwiek-w-ubuntu-nie-dziala

5 myśli na temat “Nie działa dźwięk w Ubuntu – update

  1. witam, ja z kolei mam bardzo podobny problem, jednak komp zachowuje się przeddziwnie gdyż mikrofon działa, jednak dzwięk zarówno z przeglądarki jak innych programów nie wydobywa się, alsa niby działa jednak słychać tylko dzwięk z mikrofonu, co może być przyczyną?

    Lubię to

  2. U mnie problem polega na tym, że nie działa mi komenda gedit, a gdy chcę ręcznie zmienić plik za pomocą Notepad’a, to pisze mi „Dostęp Zastrzeżony”. Mam Ubuntu studio 11.10

    Lubię to

Skomentuj

