To mój komentarz z innej strony ale oddający rzeczywiste ataki na użytkowników linux, bo widzę że chyba komuś coś z tych co atakują jak by nie było i mnie, mają nie za bardzo ze zrozumieniem lub pojęciem: system operacyjny.

————

…przez niektórych, którzy używają Win$ jesteśmy postrzegani jak fanatycy, którzy o tym mówią, nawołują, lub wciskają wszystkim Ubuntu, bo prosty.

Moje zdanie jest takie, reklamą jest to że go używam, że o nim pisze i że inni o tym wiedzą, nie zmuszam nikogo do przejścia, ani wypróbowania.

Każdy z kolegów, znajomych, lub znajomych brata, którzy wiedzą że używam Ubuntu, mogą wpaść zobaczyć z czym to się je. A tak: nie jestem fanatykiem, przekonywać, prosić nie będę. Chcesz, możesz poczytać, zapoznać się i zobaczyć. Na youtube, blogach, stronach jest tego dużo – wystarczy chcieć poznać coś innego, nowego.

Dlatego nie rozumiem, pseudokibiców Windowsa lub innego systemu, ludzi widzących jeden kierunek, jeden program i jeden system. Jeśli chcą, niech pozwolą innym samemu wybrać, a jeśli nie: to co mnie tacy ludzie obchodzą jeśli, ja ich nie obchodzę??

————-

Dodam od siebie: coraz więcej będzie takich ataków (czyt. tekstów), bo ludzie u kogoś widząc jak działa np. Ubuntu, mogą chcieć sami spróbować, sprawdzić co on potrafi, a jeśli im się spodoba to mogą przestać używać windowsa,a w tedy komuś innemu to się może nie spodobać (czyt. pseudokibice windowsa – jeden system, jeden program i jeden kierunek – partner, znajomy/przyjaciel, rodzeństwo/rodzina – zawsze się ktoś znajdzie).

Dlatego, tak jak oni(czyt. pseudokibice windowsa)mają mnie w dupie tak i ja mam ich gdzieś 🙂 a takie teksty: warto czasami się pośmiać, bo co można zrobić, jeśli ktoś nie wie co pisze.

3 myśli na temat “fanatyzm a system operacyjny

  1. Osobiscie uwazam, ze wielu ludzi powinno przejsc na linux, zwlaszcza ubuntu bo jest nie skomplikowany i ma duza baze sterownikow, w czym przypomina win.
    Np. skladajac kompa samemu, lub sprawiajac go sobie z drugiej reki, bez OS.Bo to nic nie kosztuje. A do uzywania kompa w sieci co jest przecierz najczestsze, w zupelnosci wystarcza. Win, uwazam ,kosztuje za duzo. A poza tem applikacje…
    Ale, uwazam ze to dziadostwo ze nie mozna kupic gotowego kompa, np, w domu towarowym BEZ OS, ktorym zawsze jest WIN.

    Lubię to

  2. Witam!

    Kto kupuje kompy w domu towarowym? Chyab tylko kompletni laicy.
    Każdy, kto ma pojęcie składa kompa samamu lub wybiera sprzęt i kompa składa sklep (czesto za darmo, jeśli u nich kupujemy części). Do takiego zestawu nie musimy kupować Windowsa, możemy sobie zainstalować Linuxa, a jak ładnie poprosimy, to może nam w tym sklepie nawet zaistalują.
    Podobnie jest z laptopami – jest cała masa modeli sprzedawanych bez Windowsa, z Linuxem, lub w ogóle bez OS.
    Kwestia rozeznania na rynku i przygotowani się przed zakupem.

    Lubię to

  3. Odpowiem tak, bo masz trochę racji. Ale tak jest gdzie wiedza ludzi jest w miarę dobra. U mnie w komputerowym jak zapytasz o system linux, to widać na twarzy przerażenie. Spotkałem się z tym że osoby pracujące lata w komputerowym nie wiedzą i nadal uważają że linux to terminal. A w super marketach, gdzie najwięcej się sprzedaje notebook, netbook, czy inne twory, zapomnij że ktoś ci odpowie czy dany sprzęt działa na linux-a, czy na MAC-a. Wiedza ludzi nadal jest mała, ma działać, ma odtwarzać filmy i ma być internet: koniec. Nie spotkałem się z osobą, która jako sprzedawca używała by, choć przez chwilę jakąkolwiek dystrybucję. Co do sprzętu OS, czy bez. Nie miałem z tym styczności, może z miejsca lub regiony gdzie ty pochodzisz masz taki wybór. Ale z miejsca skąd ja pochodzę, powiesz że chcesz bez systemu, po wezmą cię za świra i odejdą, jak poprosisz o linux, nikt do ciebie nie podejdzie. Wiem że rzeczywistość w każdym regionie jest inna 🙂 dlatego masz czym się cieszyć, że takie rzeczy można u ciebie zrobić…

    Lubię to

Skomentuj

