Na linux wychodzi po DŁUGIM czasie skype 2.1 (chyba będzie z dwa lata 😦 ) 🙂

Nowości, które są istotne dla mnie :

High Quality Video support.

PulseAudio support

Chat picture support (add/change/remove) for group conversations.

—————–

pierwsze wrażenie:

— Skype nie uruchamia się z ikonki: ani z menu, ani panelu – działa…

— Skype uruchamia się tylko z polecenia w Terminalu !!!! – NIE TYLKO 🙂 już problem sam od siebie się rozwiązał…

— PROBLEMY ZE STATUSEM, BŁĘDNE POKAZYWANIE ŻE JESTEM PODŁĄCZONY – po wylogowaniu i zalogowaniu okazuje się że kontakt na naszej liście jest cały czas dostępny.

— PROBLEMY ZE STATUSEM – a tym samym PROBLEMY Z POŁĄCZENIEM. PO ROZPOCZĘCIU ROZMOWY (jak się uda – SIC!) OBRAZ ZALEŻNIE OD WERSJI JAKĄ POSIADA DRUGA STRONA, może być: rozmazany, skaczący, nie wyraźny lub nie możliwy do oglądania.

— MARNA POPRAWA dźwięku

— ZACINANIE SIĘ OBRAZU

— JEŚLI KTOŚ POSIADA NAJNOWSZĄ WERSJE NA WIN$: NIE ZOBACZY NAS, A U NAS WIDEO NIE DZIAŁA, lub zadziała ale my tylko będziemy siebie widzieć. KOSZMAR !!

— ZAWIESZANIE SIE PROGRAMU !!

— Wygląd ten sam (liczyłem że coś zmienią, jakaś rewolucja)

— Problem z kamerką

(kamerka i obraz działa po wywołaniu skype w Terminalu/konsoli z poleceniem:

LD_PRELOAD=/usr/lib32/libv4l/v4l2convert.so skype

Inaczej kamerka nie zaskakuje: ten sam błąd pojawia się przy wcześniejszej wersji skype 64 bit, o czym pisałem w poprzednim poście.

— czy wam też się wydaje że obraz jest odwrócony do poprzedniej wersji, teraz jak patrzę w lewo to patrze w lewo także na kamerce, a nie jak to było poprzedni (co mi się kojarzy) lustrzanie.

— w rozmowie  tekstowej: mało znaczących zmian , poprzednie okno emotikonek bardziej mi się podobało…(ale to chyba rzecz gustu)

— działa pulse 😐

(żadnych  ustawień 😦 )

— Dźwięk bez pulse 🙂 !!!!!!! – mnogość ustawień

alsa -esound

(więc nie wiem: po co mi pulse?? )

— Nowe ikonki (to mnie nie chwyta)

Jeszcze nie przetestowałem go, pod względem rozmów i jakości głosu słyszanego (co i jak z rozmową), ale znając siebie to szybko to sprawdzę 🙂 – rozmowa testowa wyszła dobrze…

Wiem że mi się wyłączył po instalacji z 3 razy pod rząd,pokazując w terminalu: błąd core 😦 więc może, ale nie musi być różnie.

—————-

JEST  DOSTĘPNY SKYPE 64 bit – DLA UBUNTU !! 😀

Download: http://www.skype.com/download/skype/linux/choose/

Zainstalowałem wersję 64 bit, która jest przekłamana z wersji 32, teraz rozumiem problemy z kamerką.

Oczywiście wersja 32, może mieć mniej problemów 🙂

żródło: skype
———————————
Na tym etapie prac, Skype beta nie jest możliwe do użytkowania. Nie wiem co zmieniają, ale wersja z linux chcąc rozmawiać z osoba mające Windows dostały coś co jest kompletnym nie wypałem z toksycznymi oparami. Zjadłem więcej nerwów, na próbach podłączenia się – bo ktoś zaktualizował wersje skype na windows !! – a to już mała przesada 😦

Skomentuj

