Oczywiście wyłączenie procesów, podczas uruchamiania systemu, jest dla DOŚWIADCZONYCH OSÓB, które miały już jakieś przygody z systemem linux.
Jeśli coś zepsujesz, sam bierzesz za to odpowiedzialność.

Co będzie potrzebne: bum
Programik do zarządzania procesami podczas ładowania systemu 🙂

I okazuje się że wiele rzeczy ładuje się nam nie potrzebnie.
Np. po co mi „konfiguracja dla podłączeń internetowego poprzez modem”.
Ale też okazuje się, że wiele usług się powiela 😐
I też warto je wyłączyć, a programy skasować.
np. winbind
cron – nie używałem nigdy harmonogramu zadań, więc po co się mi to uruchamia ??
tak samo: avahi – ma działać jako wyszukiwacz i podłączać się w sieci lokalnej do urządzeń i umożliwiać korzystanie z nich oraz inne rzeczy. Ale ja nie mam sieci lokalnej – więc po co mi to. Może nie mogę tego skasować, ale wyłączyć i owszem 🙂

Warto sobie sprawdzić, ile nam się śmieci uruchamia, a nawet z nich nie korzystamy.

Skomentuj

