SZOK… !! Po instalacji gnome-shell i włączeniu go, doznałem szoku ! Nie umiem tego opisać, i ciśnie się na usta zdanie: CO TO FUCK JEST !!
To jest nowe gnome 3, na tym ma się opierać! Jestem w szoku NEGATYWNYM.

Moja pierwsza styczność z gnome 3, bo tak to trzeba nazwać. Ponieważ shell zastępuje cały pulpit. zstępuje moduły oryginalnego gnome. Pulpit, panele, menu (sic!), obsługa zminimalizowanych, wszystko. To jak nałożyć nakładkę na gnome, i robi się nowy pulpit.

ZAGUBIENIE, to czułem poruszając się po tym czymś. Zminimalizowane programy, wchodzą nie na dół do panelu ale do pulpitu, który jest dopiero po najechaniu na odnośnik do menu, czy czegoś, tam są. U góry jest tylko godzina po prawej programy załączone. Śmieszne że Psi, się nie uruchomiło. Brak prostoty, wyjście na przeciw użytkownikowi, nie ma tutaj nic z dawnego gnome. Jeśli to ma być główny moduł gnome 3 to ja bojkotuje ten pulpit i zostaje przy ostatnim wydaniu. Co mogę jeszcze powiedzieć: to co ja przypuszczam, shell wykorzystuje mutter, zamiennik metacity. Lepszy graficznie od metacity i to dużo, ale jeśli się nic nie zmieniło to nadal pobiera masę mocy procesora. Kiedy wreszcie twórcy pulpitów zaczną optymalizować swoje pulpity na linux pod procesor karty graficznej, która nic nie robi kiedy nie gramy, nie wykorzystywana jest jej moc… kiedy?? Wszystko ładuje się pod CPU, dlaczego??

Nowe Gnome 3 lub jego cząstka. Choć raczej gnome shell to działający pulpit, więc można powiedzieć że to gnome 3 – to ja nie wiem, na co poszła ta praca i gdzie idzie, w jakim kierunku nad nowym pulpitem. Nie wiem gdzie tu prostota Gnome, gdzie to co już zostało stworzone, gdzie tu szybkość. Moim zdaniem, twórcy Gnome pierdli w stołek i stworzyli na szybko coś że niby coś robią – ciekawe czy to nie jest jakaś praca magisterska jednego z nich i nie rozwijają jej?? SZOK, który jest spowodowany brakiem Gnome w gnome 3. Nie wiem co to jest, to co zobaczyłem i widać na filmiku. Dla mnie osobiście to jest kpina….

The post is brought to you by lekhonee v0.7

Skomentuj

