W najnowszym Gnome 2.30 inaczej nazywanym gnome 3, ma się pojawić The GNOME Activity Journal. Jest to graficzna nakładka  Zeitgeist. Nie wiem na jakiej podstawie Zeitgeist będzie zbierał tagi i skąd będzie wiedział jakie tagi dodać. Perspektywa robienia tego do każdego pliku jest dla mnie, trochę męcząca i dziwna.

Czy używaliście gnome-shell? Bo ja wypróbowałem i byłem w szoku!!
Brak funkcjonalności, zbyt wielka prostota, brak ergonomii pracy, ładnie może i g-s wygląda, ale co z tego:
— zminimalizowanie program, prowadzi do wciskania ciągle przycisku w rogu/zjechania w kant rogu (lewy górny).
— nie ma dolnego panelu
— denerwujące ciągłe przywracanie zminimalizowanego programy.
— dodanie takiego mini menu z boku, które jest do niczego nie potrzebne
— niektóre programy, nie działają po dwukrotnym naciśnięciu na ich ikonkę (koło zegara)
— Wprowadzenie panelu ogólnego dla ustawień (jak dla mnie mało to proste, upodabniać się do Windows)
— Brak pomysłu na rozwój i rozwijanie tej drogi
— po dłuższym czasie uciażliwe, wnerwiające poczucie gdzie to jest, co jest włączone.
— praca na kilku programach, powoduje małą zabawę w przywracanie programów jakie są włączone
— wyszukiwarkę programów można wprowadzić już teraz do menu

— Z panelem na górze nie można:
– nie można nic dodać do samotnego zegara po środku,
– nie można nawet zmienić jego położenia.
– w takim wypadku odpada jak ktoś lubił menuglobal 🙂

Czy są jakieś plusy, jak dla mnie Gnome się zgubiło, ale ja mu nie pokarzę drogi… ponieważ wielokrotnie pisałem o pomysłach na gnome-shell/gnome3 – czyli następcę gnome2.

 

 

3 myśli na temat “gnome 3 (2.30), fuck gnome shell

  1. podejrzewam, że nawet jakbyś wskazał drogę to i tak nikt by nią nie poszedł 😛
    czy uczestniczyłeś kiedykolwiek w takim projekcie ?

    Lubię to

Skomentuj

