Główne nowe funkcje w Fedorze 12:

* Ulepszona obsługa kamer internetowych
* Lepszy kodek wideo
* Ulepszenia dźwięku
* Lepsze zarządzanie zasilaniem

Inne nowe funkcje w tym wydaniu:

* Narzędzie automatycznego zgłaszania błędów
* Bluetooth na żądanie
* Wiele, wiele ulepszeń wirtualizacji
* Jeszcze więcej ulepszeń bezpieczeństwa

—————-
tak naprawdę nie lubię tej dystrybucji. Napsuła mi nerwów od wersji 6, później 9 i w 11. Tak naprawdę nie było wydania, aby coś było dobrze zrobione, jak należy. Śmieję się że twórcy tej dystrybucji, tworzą ją dalej, już po wydaniu oficjalnym.

Testy wydania 12 beta, ukazały mi, złe wykrywanie karty grafiki, brak dźwięku, czy, moim zdaniem, brak obsługi NTFS i karygodny błąd: brak możliwości zainstalowania dystrybucji na ext4, jako podstawowy system plików, to już był szok.

twórcy fedora 12 poprawili błędy, ale znając życie sami dostarczyli nowych.

Jedyna prawda, jaką można zauważyć wobec innych dystrybucji: pokazanie co zostało zrobione, poprawione, albo dodane 🙂
W Ubuntu, którego używam – takich zmian nie ma, bo sam nie wiem, co Canonical poprawił lub naprawił, albo dodał.

Oczywiście ściągnąć dystrybucje, może ściągnę, aby zobaczyć co i jak, przecież mam jeszcze na dysku, już nie działającą wersję systemu beta (uszkodzone sterowniki i do tego nie działająca aktualizacja).

🙂

The post is brought to you by lekhonee v0.7

4 myśli na temat “fedora 12, dobry kierunek

  1. ale bzdury piszesz -.- „Śmieję się że twórcy tej dystrybucji, tworzą ją dalej, już po wydaniu oficjalnym.” -> tak robia wszyscy deweloperzy „poważnych” dystrybucji to tylko oznacza ze jej tworcy profesjonalnie traktuja swoja robote.

    „Tak naprawdę nie było wydania, aby coś było dobrze zrobione, jak należy” -> aha czyli wszystko bylo zrobione zle i nic ci nie dzialalo ? heh toś chyba ściągnął wersje nie pod twoją architektore….

    dalej… Fedora jako jedna z 1 dodala obsluge ext4 (zreszta takie ubuntu moze tylko pozazdroscic aktualnosci pakietow w fedorce) trzeba tylko dodac parametr ext4 podczas bootowania 😉

    i moglbym tak jeszcze dlugo pisac ale mi sie nie chce 🙂

    Lubię to

    1. Na wstępie: próbowałem zainstalować Fedora 6 – nie udało się. Próbowałem użytkować Fedora 11 – nie udało się, ponieważ:
      a) nie widzi i nie zamontuje dysku NTFS (co dla mnie jest kpiną, ponieważ, nie wierze, że wszyscy na świecie używają tylko ext3 lub 2)
      a.1) nie zainstaluje systemu na ext4 (bo nie)
      b) aby zainstalować skype, które jest 32 bit, potrzebne jest ściągnąć prawie cały system 32 bit.
      c) zainstalowałem wersję 64 bit, bo taki mam procesor (nie udało mi się zainstalować wersji 64 bit, na procesorze 32 bit, bo system instalacyjny sam powiadomi mnie o błędnym nośniku, czy architekturze procesora, co już mi się zdarzyło jak pomyliłem CD z wersjami 32 a 64 bit)
      d) kolega, który zakłada sieci w szkołach, dostał reklamację po zainstalowaniu Fedora 10, że szkoła nie chce tego systemu, bo na nim nic nie działa i pojawiają się same błędy
      e) Dla mnie system, który instaluje ma być kompletnym działającym tworem, a nie że coś co ma działać, będzie działać w przyszłości, to nie są lata 2000 czy 1998, mamy rok 2009
      i na koniec:
      f) to dlaczego jeśli tydzień użytkowania fedora 11 skończył się wysypaniem się systemu, a Fedora 12 zawiesiła się… zaraz po zalogowaniu??

      Ja pisze to co doświadczyłem, a nie to co przeczytałem… 🙂
      Fanatykiem nie jestem, który wciska każdemu napotkanemu system linux, czy „moją” dystrybucję, bo to nie o to chodzi 🙂
      Bo jak na razie argumenty, które napisałeś nie wiem czy mają dowody na to że to co ja wymieniam działa.
      Każdy używa co chce, nie zmuszajcie nikogo do tego, bo wy to używacie, albo przeczytaliście to, jest wolność wyboru przecież.

      Lubię to

  2. ad. a bo system domyślnie nie instaluje ntfs-3g, trzeba go osobno doinstalować, albo w instalatorze zaznaczyć opcję „dostosuj teraz”, znaleźć i zaznaczyć.

    ad. a1 bo wersja gruba w instalatorze nie obsługuje ext4 (więc wystarczy stworzyć partycje boot na ext3, resztę można już na ext4 i działa)

    ad. b a to wina Fedory ze Skype nie wypuścił swojego programu w wersji na 64 bit ? (poza tym jak ci nie odpowiada to jest alternatywa)

    ad. c to była ironia z mojej strony, bo nie uważam tak jak ty, że w Fedorce wszystko jest zrobione źle, wręcz przeciwnie

    ad. d bez komentarza…. nauczyciele informatyki w szkołach to ehm żeby nie używać brzydkich słów napisze „osoby z baaaaaardzo małą wiedzą”, które ledwo MS painta „ogarniają”, ciekawe co chcieli zainstalować na Fedorze? Może MS Office? 😀

    ad. e system raz się instaluje, konfiguruje (nawet i przez miesiąc), a później ma działać na wieki. Fedora spełnia to twierdzenie 🙂

    ad. f zapytaj siebie u mnie działa świetnie 😉

    Lubię to

    1. Co do kolegi, to nie jedną sieć zakładał, nie raz instalował Fedore bo tylko jej płytę instalacyjną miał i nie raz ludzie mu przychodzili z pretensjami. U mnie system wytrzymał tydzień, ani dnia dłużej. Nie wciskam nikomu, że jest zły, ale jeśli ja słyszę od innych głosy nie zadowolenia to nie jestem głuchy 🙂 Dla mnie ten system jest jaki jest, nie polecam go nikomu i tyle. U ciebie działa, O.k u mnie działa Arch linux, ale nikomu go nie polecam na trudność konfiguracji, ale działa i mam efekty i wszystko ładnie i pięknie 🙂
      Po za tym twoje argumenty, że u konkurencji to co jest w standardzie ext4 i ntfs, bez przestawiania to już nie mój problem, że przedstawiasz mi dystrybucję Fedora jako wybawienie, używam Ubuntu, miałem openSuse, mam Arch linux i się nie chwalę 🙂 Więc miłego użytkowania 😀 jak to powiem, do następnej awarii po aktualizacji…

      Lubię to

Skomentuj

