Obecnie można to nazwać ciszą przed burzą. Burzą, której nic nie zapowiada, i na którą nikt nie czeka bo jej nie będzie. I tu chyba jest problem. W systemach linux, zastój i to, jak dla mnie, odczuwalny. Programowo też jest cicho. Patrząc na najbardziej znane dystrybucje, to można wywnioskować, że większość osób wykorzystuje urlopy, albo już je planuje. Nie czuje tego co ma nastąpić, rewolucja. Na serwisach i blogach: ochłapy lub jakieś wstawki. Jak ja nienawidzę tekstów pisanych, aby coś wstawić, a do tego jeśli ten ktoś kopiuje to od innych, nie mając własnego pomysłu co dać, albo napisać od siebie. Ale to już nie od mnie zależy co, kto czyta 😉 Canonical nie spieszy się ze zmianami, nigdy ich nie dokonał na miarę wielkich zmian. Cicho jest też w Opensuse i Fedora. Jak to bywa w świecie dystrybucji, trwają lub zaczną się pracę nad nowymi wydaniami. Choć wątpię aby były hucznie ogłaszane. W programach też nie wiele się dzieje. Skype jak wydał betę na linux-a tak nastała cisza, a tak naprawdę, gówno zostało zrobione. Gnome 3 nie będzie na wiosnę, twórcy przesunęli premierę na koniec roku, jeśli się wyrobią 🙂 A to co widzę, prace nad ich głównym modułem i motorem reklamowym i wyznacznikiem wszystkiego, to jest to w martwym punkcie. W komunikatorach też powoli: twórcy Pidgin-a pracują nad wersją 3.0.0, choć już na stronie developerów można zobaczyć, jakie błędy zostały naprawione na kolejne wersję z gałęzi 2.x.x i 3. Tlen linux, jak czasami wychodził co dziennie, teraz się zatrzymał, choć wersję windows i linux, są jak niebo i ziemia, nie do poznania i opisania. W przeglądarkach, pojawiła się Opera 10.50 i tyle, przetestowałem i po 10 min, wróciłem do Chromium i firefox 3.7a, jakoś nie bardzo przypadła mi idea kopiowania uĸładu wyglądu od innych. Szybkość? Przeglądarka miło zaliczała co stronę, zastój przed jej załadowaniem. Wiem, to nie finalna wersja, ani beta, no ale swoje napisałem, co myślę o Operze. Przeczytałem gdzieś, że HP będzie montował USB3, gdzie linux ma dostać jego obsługę gdzieś na jesień. Tylko, kto będzie specjalnie instalował linux-a, aby mieć USB3, jeśli będzie kompatybilność w dół. Obym nie przepowiedział tego co ma się zdarzyć, ale myślę że w tym roku nic wielkiego się nie stanie, za rok dopiero się coś ruszy, zacznie się walka, walka o klienta. Ale czy to się stanie? Może to tylko gdybanie… obecnie wyczuwa się czekanie, tylko na co, przecież zbawienie nie nadejdzie.

Skomentuj

