Po aktualizacji pojawił się problem ze sterownikami nvidia.
Po normalnym uruchomieniu,ładowaniu się systemu i wpisaniu hasła w okno Gdm, wszystko zawiesza się z poziomu okna gdm.
Problem to sterowniki nvidia i zostało podane rozwiązanie na stronie Ubuntu odnośnie alpha2.
Ale ono nie działa, dlatego podjąłem inną metodę, trochę problematyczną, ale działa i nie muszę się przełączać.
Ponieważ u mnie na sterowniku: xorg -nv, to gry nie działają jak mają działać, tak bardzo się przycinają że to nie ma o czym mówić, a system wygląda trochę nie bardzo atrakcyjnie.
Moja metoda:
Ładujemy jądro (wybór systemu): Ubuntu, with Linux 2.6.32-13-generic (recovery mode), po pojawieniu się listy wyboru, wybieramy >> root i wpisujemy hasło super użytkownika/administratora. Po zalogowaniu logujemy się na konto normalnego użytkownika: login [xxxx] ([xxx] nazwa zwykłego użytkownika). Teraz uruchamiamy dopiero gdm, choć muszę jeszcze sprawdzić czy zaskoczy system po komendzie startx, no ale na razie robię to przez gdm, polecenie: sudo gdm. Logowanie do systemu i u mnie normalnie wszystko przebiega, gdm nie zawiesza się. I w ten sposób uzyskuję działające compiz i efekty.
Mam nadzieję że zostanie to naprawione w alpha3, ponieważ mając Ubuntu 10.04 od początku z zainstalowanymi sterownikami nvidia i po aktualizacjach nie miałem takich problemów, pojawiło się wszystko po czystej instalacji alfha2 i aktualizacji.
Jest trochę zabawy z tym, ale coś za coś… nie wiem, jeśli ktoś odnalazł inny sposób, lub odkrył jak zrobić tak, aby gdm się nie zwieszał, to niech napisze w komentarzu, będę bardzo wdzięczny 🙂
========
Obecnie w alpha3 naprawiono ten problem 🙂

2 myśli na temat “nvidia w Ubuntu 10.04 alpha 2 (błąd, gdm zawiesza się)

  1. yyyy, no to mam problem. bo mnie się nawet gdm poprawnie nie ładuje. 2/3 ekranu czarne, a 1/3 kaszany. klawiatura nie reaguje, myszka – nie wiem, nie widać kursora. tak jest na kernelu 2.6.32-13. musiałem się przełączyć na 2.6.32-10 i poszło. zaktualizowałem wszystko co się dało i ponownie się chciałem zalogować przy użyciu 2.6.32-13. jest lepiej, ale klawiatura i myszka się zawieszają przy próbie wpisania/kliknięcia czegokolwiek. dlatego wydaje mi się, że to wina nowej wersji jądra. pozdro

    Lubię to

Skomentuj

