O początku blokady ze strony GG pisałem na początku grudnia, „Początek blokady od twórców GG??
Obecnie twórcy komunikatora GG, coraz bardziej zaczynają doskwierać osobą używającym starego GG7 (dla większości, prostego i dobrego), oraz innych komunikatorów. Problemy w komunikacji, problemy z zalogowaniem się na konto. Otrzymywanie wiadomości w stylu, masz starą wersję komunikatora, dokonaj aktualizacji… powodują że albo instalujesz nowe GG10, albo szukać innego komunikatora, który pozwoli ci na normalną rozmowę.
Obecnie sprawa dotyczy doniesień, że osoby posiadające inny komunikator niż GG, oraz posiadające GG7, otrzymują wiadomość o starej wersji GG i zmianie jej na nowszą, przy probie rozmowy z użytkownikami z innymi wersjami GG, czy to jest początek ataku na użytkowników, mogę napisać że raczej tak. Sprawa może nie być nagłaśniana, dlatego warto mieć oczy szeroko otwarte, czy czasem któregoś dnia nie dostaniemy miłej wiadomości, że musimy zmienić komunikator…
Obecnie na systemy linux są już komunikatory potrafiące komunikować się z nowym GG:
Kadu
Tlen 7
Pidgin 2.6.5 (nie zauważyłem problemów w komunikacji z długimi numerami GG)
Powyższe komunikatory występują także na system windows, ale na system windows jest kilka komunikatorów, które warto wymienić:
aqq
wtw
miranda-im
Wiadomo że w różnych komunikatorach różnie wygląda obsługa GG10, no ale działa rozmowa, w niektórych przesyłanie plików działa, jak i same rozmowy głosowe i wideo też działają, jeśli komunikator na to pozwala, więc jak widać – jest w czym wybierać. Wiele komunikatorów oferuje masę dodatkowych rzeczy, jak pisanie w czasie rzeczywistym (widzimy jak druga osoba wpisuje każda literkę) w protokole jabber – to w aqq, czy oznakowanie kiedy ktoś pisze po drugiej stronie komunikatora z obsługą GG – to w tlen i aqq.
———
O ile wiem, jeśli ktoś używa GG7, a nie chce przestawiać się na inny program, to jest zmuszony na zainstalowanie przeładowanego reklamami komunikatora, który miło obniża wydajność komputera.
Ale przecież, zainstalowanie innego komunikatora wymienionego wyżej nikomu niczego w systemie nie zepsuje, a może właśnie zyskacie nowe doświadczenia w użytkowaniu nowego programu, dlatego może warto spróbować i wypróbować coś nowego i bez tylu reklam ile posiada gadu-reklama:)

I warto też przeczytać:
Opis alternatywnych komunikatorów na system linux (są dostępne także wersję na system windows)

5 myśli na temat “komunikatory z obsługą GG10

  1. tu chyba nie chodzi o numery długie same w sobie, ale o numery ponad 2^24, czyli ponad 16777216. teraz pula numerów zwiększyła się do 2^32 (4 294 967 296) i już raczej nikomu numer nie zniknie z powodu niekorzystania przez pół roku. no chyba, że z gg zaczną korzystać Chińczycy wespół z Hindusami 😉 nie mam na liście żadnego kontaktu ponad 16777216 (swoją drogą, ciekawe komu się taki numerek trafił. ja bym chciał. mówiłbym: mój nr gg to 2 do potęgi 24 😀 ). największy jaki mam to 159xxxxx.
    a teraz coś w temacie. myślę, że spokojnie można dodać Empathy z użyciem telepathy-sunshine. radzi sobie dobrze z avatarami (nie trzeba specjalnych zabiegów jak w Pidginie), opisami 255 znaków, ponoć z numerami z nowej puli też. czyli obsługa przyzwoita i prawie równa Pidginowi. jedynym mankamentem jest brak ustawiania opisów przy „invisible” lub „offline”, ale to chyba wada samego Empathy… w każdym razie bardzo się interesuję projektem telepathy-sunshine i mam wielką nadzieję, że wprowadzona zostanie obsługa przesyłania plików a może nawet rozmowy głosowe! ulala! to by dopiero był przewrót 😉

    Lubię to

  2. o sunshine słyszałem i na pytanie, kiedy Empathy zacznie obsługiwać inne emotki niż podstawowe, otrzymałem odpowiedź, raczej nie wiadomo, ale nie za szybko. Kiedy zapytałem, kiedy Empathy dostanie przesyłanie plików, odpowiedź była, że też nie wiadomo. Ale to co widzę, to wszystko się rozwija w obrębie nie wiadomo czego, komunikacji, prostoty, a może funkcjonalności? Komunikator jest prosty, można rzecz że za prosty, dlatego Pidgin ma wtyczki i w nich można sobie grzebać i wszystko ustawić, czcionki, kolory i co tam kto chce, kamerkę tez ustawiam we wtyczce, a nie w programie, pokazywanie się komunikatów – wtyczka, nawet notatki to wtyczka. Empathy mnie nie zachwycił, a rzeczowa wtyczka, tak awatary działają, ale ja nie mam problemów z Pidgin… więc może jak twórcy tego komunikatora pomyślą o użytkownikach, to może w przyszłości przejdę, ale patrząc na zmiany jakie chcą wprowadzić twórcy Pidgin do wersji 3.0 mogą wskazywać, że nie wiem czy czasem on nie zabierze użytkowników Empathy.

    Lubię to

  3. Niestety, mam na liście dwa numery z puli 2^24 – 20mln-coś i ani stabilna wersja tlena ani pidgin 2.6.5 sobie z nimi nie radzą – no ale ja działam na windzie.

    Lubię to

    1. „mam na liście dwa numery z puli 2^24 – 20mln-coś”
      2^24=16777216, zatem masz numery z nowej puli. skoro korzystasz z Windows, to polecam http://k2t.eu/ . ale ostrzegam! jest bardzo lekki i służy do rozmów, a nie jakieś pierdu pierdu, ggRadio i inne chu***wa 😉
      tylko, kurcze, nie mam pojęcia jak to działa z tymi numerami z nowej puli. nie mam nikogo takiego na liście. w każdym razie, jest to bardzo przyjemny komunikator. a nuż się spodoba.

      Lubię to

Skomentuj

