Z powodu braku możliwości aktualizacji Fedora 11 do 12, byłem zmuszony ściągnąć płytę instalacyjną Fedora 12. Trwało to około 1,5 dnia przy wykorzystaniu pełnego łącza czasami, ale nie było inne wyjścia 😦 Obecnie jestem po aktualizacji Fedora 12 🙂 Wszystko jak na razie działa, Pidgin 2.6.6, jedno mnie dziwi 😐 firefox w wersji 3.5.6, a gdzie 3.6? Odnalazłem procedurę aktualizacji przeglądarki do najnowszej, ale nie z repo Fedora. To chyba jedyna dystrybucja, w której nie dokonano aktualizacji przeglądarki w repo. Czy to oznacza, że tylko osoby posiadające repo testowe mają dostęp do wydań bezpieczeństwa. Taka polityka trochę martwi 😦 To co mnie denerwowało to ciągłe logowanie się jako root, aby zrobić coś w systemie, obecnie przestawiłem sobie to na sudo 🙂 i jest już dużo lepiej (przydaje się wiedza zdobyta przy Arch linux 😉 ) Obecnie zastanawiam się nad przejściem na paczki Fedora 13, ale nie chce sobie psuć działającego systemu, który ma około dnia żywotności 🙂 Zainstalowałem sobie Pidgin, bo „eFka” go nie ma standardowo instalowanego, teraz chce dodać repo, aby zainstalować sterowniki nvidia, oraz dograć kilka programów, które są moim zdaniem nie zbędne do używalności systemu linux 🙂 Trochę denerwuje polityka instalowania śmieci i nie potrzebnych rzeczy, jak: czcionki chińskie i arabski, jak programy, których nigdy nie użyje w formie tekstowej w terminalu, jak trochę dziwne podejście do programu instalacyjnego, który bloku instalowanie pakietów, jeśli zaznaczę że chce coś usunąć – czy to oznacza, że program jest jedno kierunkowy?

Ale jak już napisałem, dystrybucja w przeciwieństwie do poprzednich „eFek” działa znacznie lepiej i stabilniej 🙂 ale jak to się mówi, pożyjemy zobaczymy 😀

2 myśli na temat “nowa instalacja, fedora 12 (a może zmiana dystrybucji cz.6)

  1. ad1. o ff3.6 to już wiem 🙂
    ad2. działa, ale ciągłe logowanie się jako root, trochę męczy 🙂
    ad3. taki ciemny nie jestem, wykonałem wszystko jak napisane i szczerze: dupa 😦 nie działa.
    ad4. zainstaluje, wygląda na dużo lepszy niż oryginalny program do instalacji 🙂

    Lubię to

Skomentuj

