filmik nie jest mój, chciałem tylko zadać pytanie, gdzie można to włączyć co zostało zaprezentowane na tym filmiku?? i nie chodzi mi o kostkę… 🙂 ale grupowanie okien w compiz.
—–
Problem polega na tym, że podstawowe zainstalowanie compiz nie wystarcza.
Aby posiadać wszystkie wtyczki, jakie posiadał wcześniejszy compiz, musimy zainstalować:
–compiz-fusion-plugins-extra
–compiz-fusion-plugins-unsupported
W tedy otrzymujemy wszystko co było poprzednio.

9 myśli na temat “pokaz ubuntu 10.04 alpha 3 (nie moje)

  1. kurcze, sam chciałbym wiedzieć. właśnie miałem napisać gdzie to się robi, a tu mnie zaskoczył Menedżer ustawień CompizConfig swoją ubogą ofertą opcji. ubogą, bo w Karmic było tego więcej. było coś takiego jak „Grupowanie okien” – i chyba o to chodzi w tym efekcie na filmiku. było też coś takiego jak „Grid” – rozmieszczanie okien wg „siatki ekranu” (na połówkach górnych, dolnych, lewych, prawych lub w kątach). a tu nie ma! filmik jest podpisany „Ubuntu 10.04 x86_64 Alpha 3 w/Compiz Fusion” i mam lekkie zdziwko. wprawdzie używam Ubuntu 10.04 32bit, ale to nie powinno mieć znaczenia – tak jak pisałem, w Karmic miałem więcej opcji. dopiero teraz, po Twoim wpisie, zorientowałem się, że czegoś mi brakuje.

    Polubienie

  2. aaa! dzięki! czyli instalujemy „compiz-fusion-plugins-extra” (pakiet nie jest wspierany przez Ubuntu). a potem do Menedżer ustawień CompizConfig -> Zarządzanie oknami -> Grupuj i zakładkuj okna. no i sobie ustawiasz, co chcesz i jak chcesz.
    kurcze, nie fajnie, że Canonical przestał wspierać te opcje. np. „Grid” jest bardzo pomocne czasem. no nic. ważne, że już wiem, co musiałem doinstalować.

    Polubienie

    1. taaaa, ale takie grupowanie okien nie jest automatyczne… samemu trzeba sobie wszystko porobić. Więc może to fajne wygląda, ale zostało zrobione (czyt. ustawione) na potrzeby filmiku… a nie funkcjonalności.

      Polubienie

      1. u mnie po włączeniu „Grupuj i zakładkuj okna”, wszytko działa. skróty klawiszowe: s – wybiera aktywne okno do zgrupowania. g – grupuje wybrane uprzednio okna. t – zakładkuje wybrane i zgrupowane okna. potem po najechaniu kursorem na pasek tytułu zgrupowanego i zakładkowanego okna zbiorczego wyświetla się menu wyboru. obramowanie (to zielone) zmienia się w zakładce „poświata”.

        Polubienie

  3. właśnie zauwazyłem, że wyedytowałeś wpis. jestem ślepy jak kura 😀
    skąd wziąłeś pakiet „compiz-fusion-plugins-unsupported” ? czy on nie „wypadł” już z repo univers? ja go nie mam w Lucid.

    Polubienie

Skomentuj

