W Ubuntu 10.04 na razie, albo do końca zostanie kernel 2.6.32, choć wydany została wersja 2.6.33 stabilna i trwają prace nad 2.6.34, obecnie rc7.

Chcąc przejść na nowsze jądro nie musimy niczego kompilować, wystarczy postępować wg. co napiszę 🙂

chcąc sprawdzić jak działa u was jądro 2.6.33:

ściągamy i instalujemy, wszyscy:
linux-headers-2.6.33_all

systemy 64 bit
linux-headers-2.6.33-generic_amd64
i
linux-image-2.6.33-generic_amd64

systemy 32 bit:
linux-headers-2.6.33-generic_i386
i
linux-image-2.6.33-generic_i386
teraz…

teraz edytujemy /boot/grub/menu.lst

i dodajemy zależnie od wersji grub linijki dla nowego jądra. Czyli kopiujemy cały wpis odnośnie poprzedniego jądra i zamieniamy ją z tą którą zainstalowaliśmy przed chwilą, czyli dla grub (1) będzie to wyglądać tak:

kernel /boot/vmlinuz-2.6.33-020633-generic ro root=/dev/sdax rhgb
initrd /boot/initrd.img-2.6.33-020633-generic

## root=/dev/sdax << wpisujecie swój dysk…

nie posiadam grub-a 2, więc nie napisze jak w nim wyglądają linijki, ale za pewne tak samo albo bardzo podobnie, tylko bez rhgb

Nie rozpisuje się jak edytować gruba i przez co, ponieważ jeśli już dokonujesz takich ewolucji jak instalacja jądra nie wspieranego przez Canonical, to zakładam że musisz już posiadać jakąś siedzę na temat swojego systemu, w tym przypadku Ubuntu.

Wersja jądra: 2.6.34rc7 >>

ściągamy i instalujemy (wszyscy):
linux-headers-2.6.34_all

systemy 64 bit
linux-headers-2.6.34rc7-generic_amd64
i
linux-image-2.6.34rc7-generic_amd64

system 32 bit
linux-headers-2.6.34rc7-generic_i386
i
linux-image-2.6.34rc7-generic_i386

linijki do zmiany w grub (1):

kernel /boot/vmlinuz-2.6.34-020634rc7-generic ro root=/dev/sdax rhgb
initrd /boot/initrd.img-2.6.34-020634rc7-generic

## root=/dev/sdax << wpisujecie swój dysk…

nie posiadam grub-a 2, więc nie napisze jak w nim wyglądają linijki, za pewne bardzo podobnie i bez rhgb

—-

U mnie każde jądro działa, nic mi się jeszcze nie zawiesiło, ani nie pojawiło. System jest stabilny.

Nie mogłem sprawdzić jak działa nouveau, na tych jądrach systemu, ponieważ mam je zainstalowane oba i jakoś sterowniki, które udostępnia Ubuntu w swoim repo nie chcą działać 😦

Co zauważyłem, poprawę płynności w grach, żadnych zacięć. Nie zauważyłem aby system przyspieszył, choć ładowanie się systemu jakoś tak przebiega szybciej.
Obecnie przebywam na 2.6.33, po dłuższym użytkowaniu napiszę jak się spisuje system 🙂

====UPDATE====

Nie wiadomo dlaczego, ale najnowsze wydanie sterowników do kart graficznych nVidia nie zostaje objęte przez jądro 2.6.33.
Sterowniki obejmują jądro 2.6.32 i .34, nie wiem dlaczego tak się dzieje 😦
Prawdopodobnie jest to spowodowane błędem wewnętrznym, gdzie sterowniki obejmują najstarsze i najnowszy kernel.

ps.
Wyszła też nowa wersja rc jądra 2.6.34 (obecnie rc7), co zostało już zaktualizowane w powyższym tekście 🙂

5 myśli na temat “Ubuntu 10.04 and kernel 2.6.33/2.6.34

  1. ooo! fajny wpis. dzięki 🙂
    dla grub2:
    robimy z paczkami deb to co trzeba, a potem w terminalu (jako root lub poprzez sudo): „update-grub2” lub samo „update-grub” – update-grub2 i tak pociąga za sobą update-grub, a co pociąga za sobą grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg
    czytam manuale 😉
    plik grub.cfg to po prostu odpowiednik menu.lst

    można też samemu edytować grub.cfg, ale po co, skoro jest wszystko robiąca komenda 😀

    jądra zainstalowałem. podczas startu wyskoczyło mi coś takiego:
    mount: mounting none on /dev failed no such device
    pewnie chodzi o partycję swap. ale po uruchomieniu systemu w Monitorze Systemu pokazuje informacje o swap, więc jest dobrze.
    aha, podczas instalacji paczek linux-headers-2.6.34rc1-generic_i386 , linux-image-2.6.34rc1-generic_i386 mam błąd „Przepraszamy, instalacja lub aktualizacja pakietu >>nvidia-173<< nie powiodła się". pewnie dlatego, że używam 195.

    Polubienie

  2. Ja też mam nvidia 195 ale current od ubuntu, więc może dlatego u mnie instalacja się powiodła. Wszystkie jądra zainstalowały się bez problemu i działają.

    Polubienie

    1. też mam „current”. na razie nie widzę problemów. działa jak działało. bez rewelacji. jak coś się stanie, to będę działał na starym jądrze i już 🙂

      Polubienie

      1. obecnie została dokonana aktualizacja sterowników nvidia (ubuntu) i pojawił mi się błąd do starego jądra a do 2.6.33 wszystko działa. Tak szału nie ma, ale widać dziwna poprawę w grach, może coś poprawili w wykorzystaniu procesora i ram-u, w systemach 64 bit, bo na takim jestem.

        Polubienie

Skomentuj

