Kiedy jechałem na święta wiedziałem, że wyjdzie nowa wersja mojej ulubionej gry na linux-a: hedgewars 🙂
I wyszła, i dopiero od wczoraj, kiedy wróciłem mogłem się zagłębić w jej najnowsze wydanie.
Poprawiono masę błędów i zmieniono wiele.

Co już na starcie rzuca się w oczy to: przebudowane menu. Kolejną rzecz w rozgrywkach z komputerem to wreszcie lub nie zbyt dobrze, że naprawiono błąd głupoty używania broni przez komputer na wysokim poziomie trudności. W poprzedniej wersji CPU korzystało tylko z bazuki, nalotów i broni palnej, obecnie korzysta z tego co najmocniejsze, czyli jeśli ma arbuza, wali z arbuza… wreszcie można grać z komputerem prawie jak z prawdziwym, żywym przeciwnikiem. Gra chodzi szybciej, co można zauważyć przy większej rozwałce. Martwi mnie za to wsadzenie na siłę broni, których nie używam 😦 co to ma być, pszczoła zamiast ufo, albo latający ptak… nie bardzo to fajne i przydatne. Co do efektu wybuchu, fajnie się prezentuje, ale jakoś tak nie bardzo odczuwam w grze aby coś rypło mocnego, wcześniej jakoś jak był dynamit to dynami, jak mina to mina, a jak bazuka to bazuka, a teraz wszystko wybucha podobnie… efekty krateru to wreszcie coś co można nazwać dobrym pomysłem wizualnym i cieszącym oko. Trochę mnie dziwi dodanie możliwość większego modyfikowania bronią, jej pojawianiem się i występowaniem, a nawet czasem kiedy ma być aktywowana. Mimo wszystko czasami powinno to być nie zależne od nas…aby gra była bardziej nie przewidywana i naturana.

Co nie zmienia faktu, że gra jest super i gra się w nią obecnie dużo lepiej niż przy poprzedniej wersji, tylko dlaczego trochę zaczyna mi przypominać wormux?? A może to tylko takie skojarzenie…

Polecam wszystkim sprawdzenie najnowszej wersji gry, a ci co ją znają nie trzeba namawiać i polecać 🙂
Źródło: hedgewars.com

Skomentuj

