Ubuntu przedstawiło koncepcję na netbook-i. I nie było by w tym dziwnego, gdyby nie to, że krytykując gnome-shell, zaproponowałem dosłownie to samo, choć z trochę lepszym wykonaniem 🙂

Co trzeba powiedzieć:
— mutter nie sprawdza się jako zastępca compiz, za mało animacji i brakuje mu tego co mi się podoba i czym imponuje osobą, które używają systemu windows: drgania okien i wyginanie ich.
— brak menu, obecne w postaci ikonek w katalogu, mało intuicyjne: ponieważ nie wyszykuje mi po nazwach, które są miedzy wyrazami, ale od początku nazwy i dlatego szukając pidgin-a, który nazywa się komunikator… nie odnajdzie się on szybko. Po z tym generuje to chaos.
— cały pulpit lubi się zawiesić znikając.
— brak regulacji i ustawień wielkości ikon i rozmieszczenia ich.

Koncepcja dobra nawet na laptopy, bo wypróbowałem to na swoim laptopie i nie powiem, jak by było normalne menu, może pozostało by. Choć brak mi animacji compiz 😦 to jednak naprawdę pomysły dobre i wykonanie też dobre.
nawet jest to lepsze od gnome-shell

Skomentuj

