Przechodząc tydzień po pojawieniu się 9.04, na wersję systemu 9.10 wiedziałem że będę narażony na błędy pierwszych paczek i tego podobne. Ale okazało się też, że Canonical w repozytoriach jeszcze nie wydanego systemu (nie było pierwszej alpha) upakował nowe jądro, które posiadało wsparcie dla wifi i poprawę połączanie. Po aktualizacji okazało się, że o wiele poprawiło mi się działanie systemu 🙂 Po ukazaniu się 9.10, obcowałem z tą wersją systemu przez cały okres tworzenia i zmian. To szaleństwo, ale mimo wszystko mi to nie przeszkadzało, wiedzieć co nowego będzie w najnowszym wydaniu, choć powodowało to masę problemów np. xorg, grafika, reinstalacja, nie kompatybilne ustawienia… I tak samo zrobiłem z 10.04, zaraz po ukazaniu się 9.10 przeszedłem na paczki, które nie można bylo nazwać systemem.

Obecnie przebywając z 10.04 przez pół roku, jak zawsze przeszedłem na repozytoria 10.10 🙂 i mogę się zapoznawać stopniowo, z tym co zmieni Canonical i co zostanie dodane.
Przez cały okres będę z 10.10 od początku, kiedy to był tylko założeniami, pomysłami do ich realizacji, ale po prostu znudziłem się 10.04, która nie jest idealna.

Obecnie aktualizacja to około 130 paczek i najnowsze jądro: 2.6.34 🙂

Ale i tak będzie mi miło czasami napisać, co wprowadziło Canonical, a co tak naprawdę zostało zepsute, wszystko wyjdzie od razu… 🙂

Skomentuj

