Kadu 0.6.5.4 od Ubuntu

W repozytoriach Ubuntu Maverick 10.10 pojawiły się paczki Kadu wersja stabilna, czyli 0.6.5.4, skompilowane przez Canonical.

Choć miło było by gdyby kadu, komunikator tworzony przez Polaków, wszedł w wersję stabilną, a mowa o wersji 0.6.6, która ma posiadać wsparcie ja jabber-a, zmieniony wygląd historii rozmów, i zawierać ma masę zmian pod względem poprzednich wersji. Twórcy zapraszają na testy 0.6.6, choć to nie takie proste z powodu kompilacji we własnym zakresie.

Obecnie u mnie, Kadu zostało zastąpione przez inny komunikator: tlen 7, który nie ustępuje niczym, a wydaje mi się bardziej przystępny. Jest też mytribe, które jeśli zostanie zaktualizowane do najnowszej wersji Ubuntu, zostanie przetestowane, jak na razie to błąd twórców, którzy tworzyli komunikator na starych bibliotekach, nie możliwości uruchomienia go.

ta notka nic nie wnosi do ogólnego przekroju komunikatorów. Ponieważ od dość dawna z pierwszego miejsca nie schodzi Pidgin… który obecnie obsługuje najnowsze numery GG.

2 thoughts on “Kadu 0.6.5.4 od Ubuntu

  1. Pidgin nie stanął w miejscu🙂 Co do Empathy, to ten komunikator jest rozwijany przez gnome, a to oznacza, że przy kolejnych wersjach pulpitu zostaną wprowadzone znaczące zmiany. Obecnie Emapthy nie posiada wsparcia dla osobnych emotikonów, zmiany wyglądu. Linux mimo wszystko jest konfigurowalny, a Emapthy jest za prosty. Bo nawet powiadomień nie można w nim za bardzo zmienić. Używam rozwojowej wersji pidgin i powiem szczerze, jeśli komunikator od onet.pl wreszcie zostanie zrobiony tak jak trzeba, to prawdopodobnie przesiądę się na niego. Ponieważ zamiast kadu, używam tlen 7 ponieważ wydaje mi się bardziej dla mnie odpowiedni, niż kadu, gdzie nie wiele się zmieniło od czasu jak zapoznałem się z nim po raz pierwszy.

    Więc odpowiem tak: moim zdaniem, gdzie nie siedzę na tylko na jednej dystrybucji i nie mam z tymi systemami styczności tylko miesiąca, to uważam i to jest moje zdanie, że Empathy jeszcze wiele brakuje do Pidgin.

    Lubię

Skomentuj

