game for linux: prey – demo

Poszedłem za głosem komentarza (w poście o tym, że nie ma gier z fabuła) i pobrałem jedną z gier w wersji demo. Słyszałem już o tej grze, ale jakoś nie poruszyło mnie to, że jest wersja na system linux. Ale jak można zagrać w demo za darmo… Wersja demo to ponad 400 MB do pobrania w jednym pliku. Po uruchomieniu okazuje się, co mnie nie zdziwiło, że multiplayer nie działa 😦 więc wybieramy wersję oneplayer i… szok!! Grafika na początku nie zachwyca, choć jest BARDZO DOBRZE. Nie będę tu zdradzał fabuły, ale napiszę tylko że zostajemy porwani przez kosmitów, razem ze swoim dziadkiem i dziewczyną, reszta to już wiadoma sprawa 😉 Grafika kopię w twarz w chwili kiedy zostaniemy przetransportowani na statek obcych. To jest już coś: rozbłyski, cienie, wygładzanie krawędzi, modele postaci, otoczenie… Człowiek nie wie na co patrzeć, delektując się całym graficznym przepychem. Nie wiem jak u innych, ale u mnie gra automatycznie ustawiła wszystko na max i może dlatego tak się zachwycam 🙂 I chyba najlepsza informacja: nie poczułem żadnego spadku klatek, żadnego zwolnienia animacji – gra „chodzi” szybko i płynnie 🙂 W grze jest moment otwierania się kuli podobnej do słońca i widoku na kosmos, widok kopie po jajach – mnie to zachwyciło, nie widziałem jeszcze czegoś takiego w grze na system linux. Gra zawiera wiele fajnych pomysłów, jak patent z jajkiem 😉 (nie napiszę o co chodzi), czy pomysł z grawitacją i bieganiem po kuli (fajnie to wygląda), czy taśmie do góry nogami. Wiele razy delektowałem się widokiem teleportu, który wyświetla kolejną lokację, ale przesuwając się lekko w bok, widzimy nasze pomieszczenie – a wszystko w pięknej grafice – SUPER 🙂 Już samo to, że zabijając kilka poczwar (na początku gry) pozostaje nam na kluczu krew i pojawiają się rozbryzgi na ścianie, co świadczy o tym, że twórcy postarali się o szczegóły. Jedyne co psuje przepych graficzny to słabe animacje paneli, gdzie pojawiają się obrazy ujęć z kamer lub momenty gdy przechodzimy koło otworów, które rzygają – właśnie krwią, zmielonym mięsem, czy odchodami? sam nie wiem – wygląda to słabo, jak na to, jak wygląda otoczenie i jak się wszystko mieni.
Co można napisać więcej, jest to FPS w czystej postaci – widoczna broń przed sobą i eksterminacja kosmitów. Gra prowadzi nas jedną drogą, co nie dziwi, masę FPS właśnie tak jest zrobionych, że nie ma 3 dróg do wykonania celu. Na muzykę nie zwraca się uwagi, ale to dla tego, że jest klimatyczna i nie przeszkadza – a buduje klimat i doświadczenia.
Gra wygląda, przy pełnych detalach po prostu SUPER. Mechanika gry, to typowy FPS. Warto zagrać w demo dla samego poznania pomysłowego wykorzystania patentu z grawitacją. Pozytywny efekt psują wymienione wyżej rzeczy, jak i samo wykonanie świątyni (nie napisze o co chodzi, jeśli zagracie – dowiecie się o co chodzi).

Moje ocena gry, Pray: 9/10

strona gry: prey
download + instrukcja instalacji

Skomentuj

