Sabayon linux – pożegnanie z dyskiem

Już jakiś czas temu Sabayon linux 5.5 (5.4) wyleciał z mojego dysku.

Powodów było kilka: gryzące się aktualizacje Sabayon-a z Gentoo, oraz kompletnie niezrozumiałe działanie na plikach.
Kosmiczne problemy z połączeniem się do routera wifi, przez networkmanager-kde.
Pierwszy powód jest prosty, posiadając Sabayon linux nie możemy wykonać aktualizacji systemu po przez sudo emerge –update world –ask, czy sudo emerge –update system – ponieważ niektóre pliki są powiązane z kilkoma paczkami od twórców i tak koło się zamyka i zapętla.
Druga sprawa to: wpisałem sobie: sudo emerge –unmerge glibc . Jakie było moje zdziwienie, gdy program normalnie skasował paczkę, a podczas restartu pokazał mi kernelpanic. Kurde no, jeśli to było ważne dla systemu: to jakim cudem można skasować coś takiego, kiedy głupie pidgin od czegoś zależy i nie można go sobie od tak delete.

System nie jest zły i może by pozostał u mnie na dysku, gdyby nie to, że wersja KDE to dla mnie jakaś pomyłka z programami. Ponieważ wolę pidgin-a, liferea (posiada wsparcie dla googlereader-a), wicd, networkmanager to TYLKO gnome – gdzie ten program działa bardzo dobrze, nie potrzeba mi programu do IRC. I nie wiem dlaczego, ale gnome na Sabayon działa szybciej i jakoś tak żwawiej niż KDE.
Ogólnie napiszę, że chyba wolał bym zainstalować Gentoo zamiast Sabayon-a, choćby z tego powodu, że instalacja paczek odbywała by się bez problemów, a system był by bardziej dopasowany do mnie, a nie do kogoś.

Jak napisałem, Sabayon nie jest złą dystrybucją, ale posiada jeszcze kilka błędów, które mnie osobiście doprowadziły do tego, że system wyleciał z dysku. Dla osób, które chciały by przetestować najnowsze wydanie i są początkującymi wydaje się ten system odpowiedni, ale ja uważam że powiązanie z Gentoo sprawia, że wiele nie zrozumiałego może się okazać po instalacji i przy użytkowaniu.
Jak dla mnie Sabayon linux jest jeszcze nie dopracowany i brakuje mi trochę do tego, aby nie sprawiać problemów początkującym użytkownikom🙂

Skomentuj

