linux

Opowiadanie: linux vs windows zostało napisane z biegu, a jego fabuła i dialog pisałem tak jak mi się to w głowie układało.
Ale pisząc to opowiadanie dotarła do mnie inna prawda, która mimochodem została zawarta w tym opowiadaniu🙂 Chodzi oczywiście o… życie i to ile mamy czasu wolnego. Linux potrzebuje czasu, posiedzenia nad nim, większość ludzi jak nie pracuje, jeśli pracuje to uruchamiając komputer nie chce go ustawiać, bo nie ma na to czasu. Osoby, które bawią się na dyskotekach, chodzą ze znajomymi na piwo, czy do kina – nie mają czasu na codzienną aktualizację systemu, czytanie o nim czy zapoznanie się ze zmianami z aktualizacją pulpitu, czy programu. Oczywiście nie wszyscy tak mają, ale większość ludzi na naszej ziemi – nie chce tracić czasu na ustawienia, jeśli mogą ten czas spędzić na facebook, twitter, NK, myspace, badoo czy inny portal społecznościowy lub miejsce gdzie mamy zebranych znajomych do kontaktowania się. Jeśli przeprowadzić sondę: ile osób zagląda do ustawień przeglądarki, przypuszczam że 65% osób odpowie: a po co?

To pokazuje dlaczego im prostszy system, który uruchomi wszystko, poradzi sobie ze wszystkim co podłączone, a do tego daje od razu możliwość bycia w kontakcie ze znajomymi, bez większego męczenia się – będzie tym systemem, który wygra – bo ludzie nie chcą tracić czas na to co dla nich zbędne.

Czasami żałuję, że dla mnie cieszenie się systemem, ustawianie go, dostrojenie pod siebie jest takie fajne i że to mnie właśnie w linux cieszy🙂

ps.
Do dziś pamiętam, czytając jedne z blogów na dobrepgramy, gdzie dana osoba zarzuciła KDE idiotyzm. Ponieważ, aby podnieść panel trzeba było zjechać w bok i otworzyć edycję panelu, a w windows to po prostu się to robi po przez podniesienie. Osoby siedzące w temacie linux-a, chyba na początku nie dowierzali tym słowom, bo im to jakoś nie przeszkadza (mam nadzieję)🙂

2 thoughts on “linux

  1. A ja wyleję trochę żali na Windowsa. Mam fabrycznie zainstalowaną Vistę (fabrycznie czyli z mnóstwem śmieci, które instalowały się około 20 minut jeszcze w sklepie – przy pierwszym uruchomieniu). Nie pozbyłem się Windowsa bo jednak od czasu do czasu się przyda. Uruchamiam go może raz na miesiąc, czasem rzadziej. I taka właśnie potrzeba zaszła dzisiaj. Może teraz wymienię co ukazało się moim oczom: okno o aktualizacji Adobe Reader, okno o aktualizacji wtyczki Adobe Flash Player, okno o wygaśnięciu klucza BitDefender, okno o konieczności zainstalowania sterownika (którego nie znalazł) Bluetooth (miesiąc wcześniej łączyłem telefon komórkowy z laptopem), alarm zabezpieczeń Windows (o dostępnych aktualizacjach i niesprawnym AV). Jakby tego było mało wygasło hasło do konta administracyjnego. No i nie udało mi się skorzystać z dobrodziejstw Stage Video w Adobe Flash Player 10.2 a myślałem że pod Windowsem będzie działać świetnie. Może mam za stare sterowniki od karty graficznej? No ale nie będę ich ruszał bo przy poprzedniej ich aktualizacji straciłem dźwięk po kablu HDMI.
    Wniosek z tego jest prosty… komputer czy z Windowsem czy z Linuksem czy jeszcze z czymś innym prędzej czy później i tak da ci popalić.

    Lubię

    • Też mam wgraną vistę, ale ja ją odwiedzam raz na 3 miesiące – tak średnio. Ale ja wywaliłem wszystko co miałem wgrane i zainstalowałem od podstaw windows-a, później linux. Co mi to dało, windows ożył i przestał być mułem do potęgi, a że go używam BARDZO rzadko, to nadal jakoś daje się w nim coś robić😉 Co do aktualizacji: po 4 miesiącach nie bytu na Windows musiałem doonać aktualizacji wszystkich programów zainstalowanych… – ale trzymam ten system, bo program do PIT-ów nie działa pod wine i chyba dlatego.
      A co do tematu tekstu: windows to windows, a linux musiał by zostać komuś przedstawiony i pokazany, objaśniony – aby zdecydować się na zakup jako system główny.

      Lubię

Skomentuj

