Kilka dni nie byłem na mageia, wiec nie mogłem dokonać na niej aktualizacji. Dzisiaj postanowiłem zobaczyć, co ma do zaoferowania mi nowego ta dystrybucja.

I jak się okazuje, twórcy mageia nie próżnują. Pojawiło się kilka theme plymouth z logiem mageia (są to standardowe theme ładowania się systemu, tylko że z logiem dystrybucji), oraz theme gdm, a raczej okienka z wyborem kont. Jak widać poniżej, ładnie to wygląda, a do tego nowocześnie. Jeśli ktoś przyjrzy sie też dolnemu panelowi powinien dojrzeć że brzeg przenika się z tapetą, fajna rzecz a cieszy 🙂 – ogólnie dystrybucja doczekała się kilku aktualizacji paczek i programów. Ostatnia aktualizacja z dzisiaj dodawała też theme mageia do pulpitu KDE, choć nie mogłem się z nim zapoznać. Co warto zaznaczyć, twórcy dopieszczają KDE i dokładają starań aby ten pulpit był dopieszczony w tej dystrybucji. Gnome choć działa szybko, nie ma porównania do KDE, które jak nowy twór/projekt działa zaskakująco szybko. W porównaniu z Ubuntu, to KDE na Ubuntu jest mułem, a to z mageia to skoczny zając.
Jedno jest tu wiadome, na razie nie ukazała się paczka polonizująca KDE a mageia, więc znajomość ENglish obowiązkowa jeśli się chce użytkować KDE, w gnome polski oczywiście obecny 🙂

…i prawda, że ładnie to się prezentuje niż takie standardowe gdm 😉 mageia pokazała, że można zrobić naprawdę fajne theme czegoś tak oczywistego jak okno wyboru profilu do logowania – oby tak dalej 🙂

Skomentuj

