aktualizacja: 09.03.2011

To dziwne, że na stronie gentoo nie wspomina się o tym, że na serwerze pojawiła się wersja 11.0.
I choć żadna strona, blog czy inne witryny nie wspominają o tym, to myślę że warto o tym napisać.

Ponieważ wersja 10.1 pojawiła się pod koniec roku 2009, a obecnie mamy 2011 – więc wypadało by odświeżyć płytę.

Obecnie jestem na etapie pobieranie dvd-live, więc nie jestem wstanie napisać co znajduje się na płycie (czyt. jakie wersje pulpitu, czy programów).

Warto jednak odnotować ten fakt, ponieważ choć może ta dystrybucja nie ma takiej popularności jak sabayon linux, to uważam że pod kilkoma względami bije go na głowę.
Gentoo bardziej przypomina archa czyli jest dystrybucją ciągła, która działa w oparciu o aktualizacje, wykonywane codziennie. I choć użytkowników tego systemu jest znacznie mniej, to można powiedzieć że dystrybucja trzyma się dość dobrze.

Co dziwne, nowe wydanie gentoo live pojawiło się: 6 marca – czyli kilka dni temu.
Jedno jest pewne, po wypróbowaniu kilku dystrybucji, które mnie nie przekonały do siebie czas sprawdzić oryginalne gentoo bez modyfikacji czy przeróbek, które mają mi ułatwić życie, a tak naprawdę tylko mi je utrudniają.
====
Pojawiła się już informacja o gentoo 11 na stronie głównej tej dystrybucji 🙂
Więc co znajdziemy w nowym wydaniu:
>> Linux Kernel 2.6.37 (with Gentoo patches)
>> glibc 2.12.2, gcc 4.5.2, python 2.7.1 i 3.1.3
>> KDE SC 4.6, GNOME 2.32, Xfce 4.8, Enlightenment 1.0.7, Openbox 3.4.11.2, Fluxbox 1.3.1, XBMC 10.0
>> OpenOffice 3.2.1 (szkoda że nie libreoffice), Inkscape 0.48.1
>> Mozilla Firefox 3.6.13, Arora 0.11.0
>> Pidgin 2.7.10
I jeszcze więcej. Nie podałem tutaj pełnej listy tego co znajdziemy na płycie, ponieważ wydaje mi się, że nie jest to potrzebne 🙂
Odsyłam do strony gentoo, gdzie została wyszczególniona większa lista zawartych rzeczy na płycie 🙂

A jeśli ktoś chce pobrać gentoo 11.0:
amd64 – 64 bit – x86_64
i386 – 32 bit – x86
torrent gentoo 11.0
🙂

5 myśli na temat “gentoo 11.0

  1. Chcesz powiedzieć, że ot tak po prostu postawisz Gentoo i jest to dla Ciebie równie proste i oczywiste jak postawienie i skonfigurowanie Ubuntu?
    Skoro tak to z niecierpliwością czekam na opinię.
    Napisz proszę jak się sprawuje KDE4 (o ile oczywiście będziesz miał czas na kompilację).
    Pozdr.

    Lubię to

  2. Na razie jestem w trakcie pobierania dvd-live 🙂 ale jak zainstaluje i zaktualizuje system, to napiszę o swoich wrażeniach 🙂

    Lubię to

  3. Czy jest intallator w livedvd Gentoo 11?

    W Gentoo 10 nie było :-(,

    tylko stary livecd z 2008, trochę przestażały 🙂

    A zanistalować wg manula ?

    hmm 2×2 dni staciłem i dalej nici (kiedyś)

    Lubię to

    1. Podobno nie ma, można zainstalować po przez chroot, ale na stronie gdzieś przeczytałem, że to nie działa na live i tak naprawdę w obecnej chwili, pobrałem i nic z tym na razie nie robię – po prostu mi się nie chce. Straciłem dzień na to, aby się niczego nie dowiedzieć… może jutro, może jakiś czas znajdę chęć na sprawdzenie, czy jest cokolwiek 😉 Choć gdzieś pisze o instalatorze typu: pytania i odpowiedzi, ale czy on jest w najnowszym live?
      Jeśli nie ma żadnego instalatora, to ja się kurna pytam: po co wydają live, jeśli nie można tego nawet zainstalować – widzi ktoś w tym sens, jeśli to nawet nie jest płyta ratunkowa, bo podobno nie ma oryginalnego jądra…

      Lubię to

  4. Może dlatego by podczas instalacji z chroota zainstalowac Gnome lub KDE bez pobierania tyle plików z sieci? Czy nawet innych programów, z drugiej strony mija to się z celem , gdyż wychodzą nowsze wersję i tak potem trzeba wszystko aktualizować, tyle że już mniej.

    Lubię to

Skomentuj

