Odnośnie mojego poprzedniego tekstu, zaczynam się naprawdę zastanawiać nad tym, czy rzeczywiście miałem rację pisząc: że gnome-shell spodoba się ciągłym użytkownikom nk i FB, którzy po za tymi serwisami nie znają niczego innego, a google jest im obce.

Może o tym świadczyć fakt, że zostały wyrzucone przyciski – nie przejąłem się tym, ale teraz jak na to patrzę – no to fakt, użytkownicy FB mogli by spanikować i nie wiedzieć dlaczego tam są trzy duże przyciski – co gwarantowało by paniką na FB, i twórcy gnome aby tego uniknąć po prostu wyrzucili to.

Czy może być coś gorszego??

Okazuje się, że tak 😉

gnome pokazało nowy filmik odnośnie gnome3

Teraz już wiem, że jak sobie najadę na brzeg pulpitu to okno mi się ułoży do brzega… suppppeeeeerrr – chwila, co ja idiota i debil w jednym!!??

Rozumiem jak by mnie zamrożono z 10 lat temu i obudzono teraz, albo wyklułbym się z jajka, albo bocian by mnie przyniósł – no to, oka (o.k) rozumiem, mogę pewnych rzeczy nie wiedzieć, hmm. Ale chwila, windows 7 ma coś takiego, ale to windows. użytkownicy mac-ów raczej mają to gdzieś i nie muszą tego wiedzieć, co ma gnome-shell (aka gnome3) – bo mają własny pulpit i nikt na mac-a nie będzie instalował linux. no i linux: KDE to ma, compiz to ma (jak sobie włączymy, ale jest: grid się nazywa i jest w wersji compiz 0.8.6, która obecnie znajduje się w każdy repo)…

Ale z tego wiele można się dowiedzieć: twórcy gnome też żyli w jakieś puszczy przez wiele lat i teraz wyszli do ludzi i chcą się uczyć razem z nami – sorry chłopaki, ale nie mam czasu na takie pierdoły… ponieważ jak to inaczej odebrać: poważnie? – no to twórcy gnome mnie obrażają, uważając mnie za debila, olbo odebrać to jako żart – facet nie wygląda jakby żartował, ale jeśli tak – to znaczy że ten koleś robi z siebie idiotę – tak czy siak, ktoś po obejrzeniu tego filmu edukacyjnego będzie idiotą 🙂

Dla mnie to tragiczny żart… choć się nie śmiałem.

=-=-=-=-=
Powered by Blogilo

6 myśli na temat “gnome ma nas za idiotów

    1. Unity się rozwija, co każdy widzi – jeśli zainstalował lub zaktualizował Ubuntu do 11.04 i widzi jak się wszystko zmienia i jak poprawiane są błędy. Canonical dodaje/oddaje coraz więcej funkcji, niż zabiera. np. ostatnio pojawiła się aktualizacja, która wstawia menu do bocznego panelu – genialnie to wygląda i dużo szybciej wyszukuje się danego programu. Mi brakuje reagowania na najechanie w skraj ekranu i ułożenia, gdzie wysuwający się panel ma być – ja bym go ulożył sobie na dole (szersza powierzchnia i te kwadraty (jak by dodali perspektywę, wyglądało by to obłędnie (ala macos). Po za tym, gnome-shell ma masę filmów na youtube i które pokazują ułomność tego pulpitu… dlatego wiele osób wybierze unity, gnome-shell to jeszcze z rok pracy, aby naprawdę można było powiedzieć, że jest to pulpit na miarę połowicznego nastepcy gnome2, bo nastepcą dla mnie to to nie jest.

      Lubię to

  1. Hm. Mi się wydaje, że twórcy GNOME3 pomylili odbiorców. Albo myślą tak dalekosiężnie, że zapomnieli czego od nich oczekiwali użytkownicy. Generalnie GNOME3 to pulpit dla tabletów, dla ekranów dotykowych. I tyle. Może twórcy openSUSE i Fedory też mają takie dalekosiężne plany, daltego tak bardzo popierają ten projekt (chociaż SUSE ma MeeGo)?
    Jak na razie, to tego pulpitu będą używać ludzie pracujący na, nazwijmy to ogólnie, komputerach. Nie wydaje mi się, żeby byli zadowoleni.

    A co do filmiku… Poczułem, że zostałem potraktowany jak idiota. Chyba wśród twórców tego nowoczesnego pulpitu jest jakiś były pracownik Microsoftu – „popatrzcie na tę nową funkcję! jest fantastyczna! przełomowa! ach!”. Aż się w głowie rodzi myśl: taka rewolucja, nie doświadczycie tego na żadnym innym systemie!

    Ciekawe co z tego będzie…

    Lubię to

    1. Hę? O ile dobrze znam angialski gość w filmiku tłumaczy dlaczego został zlikwidowany przycisk maksymalizacji i w jaki sposób teraz okna będą powiększane.

      Branie za pewnik że ktoś bierze nas za idiotów jest niejako na wyrost.

      A co do obranego kierunku to akurat usunięcie (no może nie tak dosłownie) przycisłów max/min z ramki okna mi się podoba. Sam już od jakiegoś czasu (premiera KDE 4.5) przyjąłem taki model pracy z oknami że je powiększam przeciągając do górnej krawęci a zamiast minimalozować okna przenoszę a inny obrzar roboczy. Pewnie żadna nowość i każdy tak robi.

      Lubię to

      1. Ale KDE nie można porównywać do gnome-shell, bo to nie ta idea i nie ta technologia… to jak porównywać rower do skutera – niby oba jeżdżą, ale już inna idea konstrukcji i poruszania się całkiem odmienna – to tylko taka uwaga 🙂 i kolejna rzecz, w gnome-shell aby przełączyć się między drugim pulpitem, trzeba przejść do aktywatora… a w KDE?

        Lubię to

        1. Nie powównuję gnome-shell’a do KDE (czy też mutter’a do kwin) bo to mijałby się z celem. KDE jako takie jest bardziej zaawansowanym pulpitem. Powórnuję tylko technologię zarządzania oknami w G-S do tego co sam stosuję. Więcej może napiszę w komencie pod postem do tego napisanym.

          Lubię to

Skomentuj

