Wczoraj przed wyłączeniem laptopa trafiłem na rzecz, które mogą stać się bardzo przydatne dla posiadaczy gnome-shell na swoim komputerze. To dodatki (Extensions), które zmieniają nasz pulpit (gnome3) w coś WRESZCIE użytkowego i zaczynającego wyglądać naprawdę jak pulpit.

Dodatki zmieniają
>> ułożenie zegara, który zostaje przeniesiony na prawo, jak to było oryginalnie.
>> na panelu u góry pokazują się przyciski szybkiego wyboru (które dodaliśmy do ulubionych)
>> a Przycisk w lewym górnym rogu zmienia się w UŻYTECZNE menu

I można by jeszcze coś zrobić z tym tray’em na dole, no ale za pewne za jakiś czas i tym się społeczność zajmie 🙂

W obecnej chwili z tymi dodatkami można śmiało powiedzieć, że: Unity straciło to co miało lepsze od gome-shell, czyli panel z boku. Obecnie wszystko mamy na panelu, więc przechodzenie myszką w bok, czy ciągłe uruchamianie podglądu w g-s aby coś uruchomić, lub przywołać stało się o tyle szybsze, że pewne czynności zostało zniwelowane 🙂
I mogę wam przyznać jedno: jest to cholernie wygodne 🙂 Bo i menu już mamy pod ręką, jak i ikonki ulubionych.

Teraz tylko czekać, aż ktoś się weźmie za dodanie ikonek na panelu programów zminimalizowanych, a zobaczycie – będzie się działo 🙂

Pobieramy ten plik (cała linijkę skopiować do terminala – WAŻNE: musimy się znajdować na naszym koncie w katalogu domowym):
wget http://intgat.tigress.co.uk/rmy/extensions/gnome-shell-frippery-0.0.2.tgz
… a teraz:
tar -xvf gnome-shell-frippery-0.0.2.tgz
Wylogowywujemy się i logujemy ponownie.
Dodatki powinny już działać 🙂

3 myśli na temat “ubuntu: gnome-shell prawie jak gnome2

  1. Tak się tylko zastanawiam, czy jeśli próba odzyskania fanów Gnome 2 będzie postępowała dalej w Gnome 3 to co się stanie z Unity ?
    Czy nie będzie tak że wszystkie dystrybucje oparte do tej pory na klasycznym Gnome (i po odzyskaniu jego fanów) przejdą na Gnome 3, a Ubuntu z Unity zostanie jako swojego rodzaju „samotna wyspa” na otaczającym go oceanie Gnome 3.
    Ubuntu będzie takie samotne 😉

    Polubienie

    1. Szczerze, to mało mnie to obchodzi. Ważne, że g-s staje się wreszcie funkcjonalny 🙂
      Unity nie użytkuje już od dobrych kilku dni i nie ciągnie mnie do powrotu. A to właśnie za sprawą tych dodatków do g-s… bo bez nich g-s jest jednak męczący. Ale z drugiej strony pchanie kursora ciągle w skaj ekranu też mnie po woli zaczynało męczyć 😐 więc Ubuntu ze swoim unity będzie się wznosić, ale do czasu – a wtedy upadek będzie bolesny.
      Co do wyspy i Unity, to napiszę tak: Jak dla mnie to Canonical za bardzo chce się stać takim Apple z mac os’em czyli Ubuntu – co ani za dobrze im nie wychodzi, ani za fajnie to się nie prezentuje. Przecież główny szef canonical zapowiedział, że przyciemniane okien menu na wzór „makówek” ma mieć też Ubuntu. No to sorry bardzo, ale albo Ubuntu ma być taką chińską podróbką Mac’a albo to ma być autorska dystrybucja. Bo z tego zaczyna wynikać, że Ubuntu wpadło w rutynę, a ludzie nie znając się i tak to łykną – teraz pytanie brzmi do kiedy i jakiego czasu 🙂

      Polubienie

  2. Ja się nie znam ale już Unity nie łyknę, od dwóch lat korzystam z Ubuntu i Gnome więc nie długo ale Gnome 2 to bylo coś – odkąd zainstalowałem myślałem że nigdy nie przeniosę się na Windę tym czasem nowe Ubu 11.10 dało mi kopa w d… Unity 3D się wiesza znikają ikony mam dwie ikony bateri laptopa w górnym panelu ogólnie to jest to chyba wersja beta a nie mam czasu aby siedzieć i naprawiać sobie kompa po Canonical, gnome-shell też nie wyglądało zachęcająco już ściągnąłem dystrybujcję KDE bo ma przynajmniej mniejsze ikony niż Unity [wielkość tych ikon to żenada] spróbuję jednak gnome z racji tego że lubiłem gnome 2 mam nadzieję że zmiany będą sensowne pracuję na Mac-Osx więc dash to nic nowego, dzięki za dobry wpis już myślałem że całe to *buntu to teraz dystrybucja do pralek i lodówek z tymi ikonami na pół ekranu.

    Polubienie

Skomentuj

