To już drugie wydanie pomysłu „my linux”, a w tym wydaniu:
— o grze hedgewars
— kilka pomysłów, które mogą namieszać w systemach (dając systemowi linux przewagę)
— kilka słów o mageia

Download/Pobierz

W przeglądarce chrome, numer otworzy się w zakładce 🙂

Miłego czytania…

——————————————-
ps.
Tekst może zawierać wiele błędów ortograficznych, czy stylistycznych. Proszę mieć to na uwadze… 🙂

4 myśli na temat “my linux – wydanie 2 v.2

  1. Wybacz, ale na początku przyczepię się. Nic mnie tak nie razi jak błędy. Internet jest naszpikowany ogromną ilością błędów – gramatycznych, stylistycznych. Stajemy się wtórnymi analfabetami. Nawet wtedy gdy coś komentuję, i staję się cenzorem jak w tym przypadku – za czym nie przepadam, ale nie mogę dłużej tego tolerować bo czytam to i sam staję się analfabetą. Wielu młodych tworzy strony, komentuje nie przywiązując większej uwagi do tego jak powinno dane zdanie wyglądać. Istnieje nawet akcja STOP BYKOM! Starajmy się wprowadzić w życie tą akcję, a czytanie nie będzie nas wprowadzać na przyszłość w analfabetyzm.
    Musiałem to napisać bo jak wiesz czytam Twojego bloga, a teraz nowe Twoje pomysły. 🙂
    Pomyślności!

    Polubienie

  2. Przeczytałem (przejrzałem) oba wydania. Co do samego pomysłu to wciąż mam wątpliwości, czy w dobie publikowania wszystkiego na blogach publikacja w pdf może stanowić istotną konkurencję, zwiększyć poczytność itp. Co do samych publikacji, mnie osobiście źle się czyta – obrócone pod kątem napisy każą mi odwracać głowę w różnych kierunkach (męczące), duża monotonia składu graficznego – taka sama czcionka, dziwny podział na akapity, brak czytelnych nagłówków (atakuje mnie po prostu masa tekstu) – dlatego też raczej przeglądam niż czytam szczegółowo. I ostatnia uwaga, błędy językowe porażają. Wiem, że to wersje robocze. Treść Twoich tekstów z reguły jest bardzo ciekawa (choć czasem niepotrzebnie zbyt rozwlekła), ale wykończenie językowe po prostu odstraszają. Myślę, że rozwiązaniem w tym przypadku mogłaby być współpraca z jakimś „korektorem-redaktorem”. Myślałeś nad tym? Może ktoś z grona Twoich znajomych albo czytelników bloga, miałby trochę czasu, żeby przed publikacją poprawić błędy językowe. Byłoby to z dużą korzyścią dla całego projektu.
    To tylko te parę słów ode mnie. Proszę nie traktować jako krytykanctwo, tylko jako konstruktywną krytykę, bo zaglądam tu codziennie i czytam z zainteresowaniem nowe posty, ale chciałbym, żeby naprawdę ta strona miała naprawdę super poziom pod każdym względem. Serdecznie pozdrawiam.

    Polubienie

  3. Odnośnie błędów: wszystkie teksty wylądowały w edytorze tekstu i zostały potratowane poprawkami. Wersja 2 to zmienione wszystko do poprzedniej wersji. Ułożenie, grafiki, czy nawet niektóre teksty.
    Wycofałem się z menu, które nie działało – a szkoda.
    Stylistycznie, też trochę poprawiłem teksty – więc powinno być lepiej.

    Odnośnie samego pomysłu, to prawdopodobnie wydam jeszcze jedną wersję, ale i to się będę nad tym zastanawiał.

    Pomysł z założenia miał być inny. Ponieważ chciałem go drukować i dodawać do niego dvd z nowym wydaniem danej dystrybucji. Odnośnie wydania 2 miałem pomysł na fedora15, ale jak widzicie – nic z tego nie wyszło.

    Jedno co dobre, to to, że pobawiłem się programem scribus i co nieco już potrafię 🙂
    I chyba to było by na tyle…

    Polubienie

  4. Po ostatnich moich trochę krytycznych uwagach – może brak porannej kawy mnie tak nastroił 😉 , ale z drugiej strony zaciekawiła mnie ta Twoja druga testowa wersja pdf, szczególnie pomysł z git. No właśnie czy jest jakaś dystrybucja która „jedzie” na git czy nie funtoo jeśli się nie mylę. To jest naprawdę ciekawe rozwiązanie. A z innej beczki brakuje mi typowego HOWTO jak co się robi z programami. Wpadł mi do głowy szalony pomysł, a może by tak każdy pdf poświęcić jakiemuś programowi, pracy na nim. Ostatnio kupiłem na allegro skaner z drukarką i brakuje mi jakiegoś konkretnego programu – tak wiem są takie nawet z jednego korzystam czyli simple-scan, ale jakoś słabo mnie on przekonuje w porównaniu do finereader pod windows. To tyle na razie.

    Polubienie

Skomentuj

