Na obecną chwilę napiszę tylko że pobieram i idzie to bardzo dobrze.

Ustawienie wget na pół transferu i wskazanie katalogu to idealne rozwiązanie, które nie obciąża mi transferu na całej linii.

Obecnie zmieniło mi się podejście do systemów ogólnie. Nie faworyzuje jak kiedyś żadnej dystrybucji. Ale zaczynam na nią patrzeć pod całkiem innym kontem i innymi założeniami jakie ona ma mi dawać.
Wersję pre-beta systemu windows 8 można pobrać z tego miejsca:

download

 

Udostępniona wersja Windows 8 została określona przez Microsoft jako Windows Developer Preview. Oznacza to, że jest to wczesna wersja testowa, nie przeznaczona do codziennego użytkowania. Firma ostrzega, że system może działać niestabilnie.

Nie jest to żadna piracka wersja, ani żaden torrent. Microsoft udostępnił ją prawdopodobnie do testów, dla redaktorów i hardcorowców. Nie zaleca się jej jako wersji do codziennego użytku, może zawierać błędy i działać niestabilnie.
Nie będzie to mój pierwszy raz kiedy to testuję w ten sposób windows-a, który ma się dopiero pojawić. Poprzednio zrobiłem to samo i wyszedłem na tym dość dobrze. System ma okres działania, po pojawieniu się stabilnej i finalnej wersji – albo kupujemy oryginał, albo ta wersja staje się piracką i po około 3 miesiącach zostaje zablokowana. Mi tam to pasuje 🙂

Microsoft podał minimalne wymagania sprzętowe systemu Windows 8 pre-beta. Do uruchomienia następcy Windows 7 wystarczy komputer z procesorem 1 GHz, 1 GB pamięci RAM (2 GB dla wersji 64-bit), układem graficznym zgodnym z DirectX 9 i 16 GB wolnego miejsca na dysku. W praktyce oznacza to, że Windows 8 pre-beta powinien bez problemu działać nawet na starszych, kilkuletnich maszynach

i warto dodać:

Firma ostrzega, że nie ma możliwości odinstalowania Windows 8 pre-beta – by przywrócić poprzedni system operacyjny, należy skorzystać z oryginalnego nośnika instalacyjnego lub utworzonej wcześniej kopii bezpieczeństwa. Oczywiście istnieje także możliwość wykonania czystej instalacji, która nie powinna naruszyć obecnego systemu operacyjnego.

Cytaty pochodzą z dobreprogramy.pl

8 myśli na temat “windows 8 pre-beta

  1. Ma mniejsze wymagania niż ubuntu 11.10 32bit, tak samo jak 11.04. Wiem bo na lapku z 1GB zainstalowałem początkowo 11.04 64bit i na starcie było około 40% ram, więc zainstalowałem 11.04 32bit (27%) i potem 11.10 32bit (27%). Ale jak odpalisz chrome i kilka zakładek to zaczyna swapować i nawet compiz potrafi się zrestartować tu wydaje mi się to zależne od ustawionych aktywnych rogów.

    Wczoraj podmieniłem ram na jedną kość 2gb i jak ręką odjął, nic nie swapuje, lapek zapiernicza. Wydaje mi się, że 1,5gb by również wystarczyło dla ubuntu i to jest minimum.

    Polubienie

    1. Jak pobiorę, zainstaluje (a podobno są z tym problemy) i przejrzę sobie ustawienia i ustawie co się będzie dało, to napiszę swoje wrażenia z pierwszych chwil z windows 8 pre-beta. Warto pamiętać, że to nawet nie jest beta 😉

      Polubienie

    2. >>”Wydaje mi się, że 1,5gb by również wystarczyło dla ubuntu i to jest minimum.”

      I tym optymistycznym komentarzem pozdrawiam wszystkich fanów Ubuntu. A nowy slogan reklamowy Ubuntu brzmi: „Na tym sprzęcie pójdzie także Windows 8”.

      Osoby optymistycznie nastrojone do nowego Windowsa, „który dopiero się ściąga ale już jest fajny”, chciałbym powiadomić, że podane wymagania są potrzebne do uruchomienia samego systemu, jeśli ktoś będzie chciał na nim uruchomić jakąś grę najlepiej niech pomnoży je przez dwa dla minimalnej konfiguracji (taka informacja jest na tylnej stronie okładki z każdą grą dla Windows) Należy też pamiętać o sytuacji z Vistą, kiedy sprzedawcy oddawali potem pieniądze klientom za sprzedawanie sprzętu przed premierą systemu z naklejką „dobry do Visty”.

      Polubienie

      1. @Kowal tą ironię zachowaj dla siebie. O windows 8 (każdy aspekt pulpitu, jego działanie i to jak, i co) już przeczytałem na g+ od osoby, która na bieżąco relacjonowała instalację (o instalacji było dopiero po uruchomieniu windows-a), problemy, zawieszki i inne rzeczy, ta sama osoba opisała dokładnie wygląd i jak to wszystko działa, z tymi kafelkami. A więc, jak mogę nie powiedzieć że czegoś nie wiem, jak wiem nawet jak będzie wyglądać panel logowania 🙂
        Inaczej nie wiedział i nie widział bym natywnego programu w wbudowane w windows 8 do twittera i facebook-a. I choć nie używam fb, to wiele osób z tego elementu się uciszy, że nawet elementy strony mogą i ładują się w podglądzie kafekowym jako kafelki 🙂

        I nie stwierdziłem że windows 8 jest fajny, ale ciekawi mnie on i tyle.

        Polubienie

        1. Wszystko co opisałeś jest już od dobrych kilku lat standardem w Linuksie. Jeszcze pozostaje im do załatwienia kwestia natywnej obsługi GG, która także w Linuksie jest już standardem. Natywny edytor tekstu, natywna obsługa identi.ca i wiele innych które są już standardem w Linuksie. Ale to przecież Windows nadaje się na Desktop najlepiej – prawda?

          Prosiłbym także o komentarz w kwestii zużycia energii i podzespołów w konfrontacji do np. analogicznych możliwości graficznych Compiz/KWin, chyba, że Windows ma już Pulpit 3D.

          >>”I nie stwierdziłem że windows 8 jest fajny, ale ciekawi mnie on i tyle.”

          Czekam więc na twoją opinię, na razie ta ironia nie była skierowana w twoim kierunku, prawda?

          Polubienie

  2. Trochę to trwało, ale właśnie sprawdzam nowego windows 8 pre-beta i powiem szczerze, to nawet wersje linux w wersji alpha są lepsze 🙂

    Polubienie

Skomentuj

