Na koniec miesiąca wstawiam już drogą mini-notkę na moim blogu. A co w niej?

Dzisiaj porzuciłem gnome-shell z mojego archa. Nie potrafię w nim zorganizować sobie pracy, a to co mi dają twórcy nie pomaga w niczym. Programistą i innym piszącym mogę tylko gratulować, jeśli bez instalacji wtyczek nie denerwuje ich ciągłe skakanie w róg myszką i szukanie odpowiedniego okna, które mają zminimalizowane lub zostało ono przykryte przez inne większe.

Ale to nic 😀 Arch ma tą przewagę że posiada mate-desktop. Jest to fork gnome2, który jest odbicie gnome2 🙂

Oczywiście kto chce może sobie pobrać źródła z git-a i kompilować, bo nie ma wersji paczek na inne dystrybucji (albo ja o nich nie wiem). A archu pojawiły się paczki do instalacji i choć są to wersje też z git-a to są one poukładane i nazwane 🙂

I obecnie gnome-shell wywaliłem, a zainstalowałem mate-desktop. I od razu lepiej się czuje 🙂

Compiz działa, czyli efekty mam, przezroczystość mam, menu z gnome2 mam, theme sobie musiałem poukładać – ale też mam, tray działa (nie to co w gnome-shell, że nie wiem nawet że ktoś się odezwał, albo dostałem maila), panel z ikonkami cały czas widoczny, mogę przesuwać i robić co chcę.

Ja osobiście preferuje emeralda i kilka theme, które komponują się z panelem gnome2 (u góry) tak, że nie drażni mnie podatkowy pasek, z którego nie korzystam.

I na koniec tej notki dodam, że mate to fork gnome2, który powstał w odpowiedzi społeczności Archa na gnome-shell i jego ułomny klasyczny wygląd. Zastanawiające że inne społeczności nie podjęły się tego zadania…

W notce o mate narzekałem na serwery i ich transfer. Obecnie sytuacja polepszyła się, jedyny mankament to czas na kompilację danej paczki. Warto czytać też komentarze, ponieważ mogą znaleźć się tam podpowiedzi odnośnie naprawy błędów z kompilacją – ja znalazłem jeden i momentalnie sobie z nim poradziłem – chciał bym mieć na archu tylko takie problemy z paczkami.

A więc, jeśli masz Arch linux i nie podoba ci się gnome-shell, sprawdź sobie mate-desktop w AUR. Bo może się okazać, że ten pulpit zastąpi u ciebie dotychczasowe gnome-shell i jego elementy 🙂 Bo mate to stare dobre gnome2 🙂 z jego zaletami i wadami…

…miłego dnia 🙂

ps.
Tylko taka podpowiedź 😉
sudo yaourt -S mate-desktop-environment

lub

[mate]
# Contains official mate desktop packages
Server = http://matsusoft.com.ar/repository/archlinux/mate/$arch

które trzeba dodać do pacman.conf, ale transfer potrafi się zerwać po kilka sek. więc czasami trzeba powtarzać czynność instalacji tego samego elementu 🙂 Ale jest to dobre rozwiązanie dla osób, którym któraś z kompilacji się nie udała 🙂

3 myśli na temat “mini-notka (30.09.2011)

  1. I tak rzadko prowadzisz jakąkolwiek dyskusję, może więc pozwolisz wypowiedzieć się „użytkownikom innych systemów jak oni widzą system Linux”?

    Inna sprawa to jak można pod artykułem publicystycznym napisać, że „nie chcę prowadzić dyskusji”. Dla mnie to akurat wszystko jedno, czy wyrażę swoje zdanie pod tamtym postem, czy pod tym. Może więc wyjaśnisz wszystkim, dlaczego akurat tam nie życzysz sobie, aby ktoś podważał twoje poglądy? A może ktoś także ma znajomych z innymi systemami i chciałby podzielić się z tobą ich poglądami na Linuksa?

    Polubienie

Skomentuj

