Nie jestem to ja, ale uważam podobnie i chciałbym, abyście sobie wysłuchali tego co mówi ta osoba.

Najbardziej co mi się w tym nagraniu podoba to słowa: „szlifuję swoje zdanie”, „zmieniam je często”.

Ale, aby zrozumieć o co mi chodzi przesłuchajcie to co daje poniżej. 🙂

Jest to o tyle ważne, aby po części zrozumieć dlaczego czasami zarzucam coś czemuś lub dlaczego piszę wpis, który opieram na całym swoim doświadczeniu + nowe doświadczenia a większość czepia się tego że odnoszę się do obecnej sytuacji ponieważ nie rozumie się: w jakim sensie, kontekście, do jakich odniesień i jakie doświadczenia posiadam a jakich jeszcze nie.

7 myśli na temat “Posiadanie własnego zdania

    1. Ja np. wstałem wczoraj o 12 i mówię, zjem śniadanie i obiad na raz, takie 2 in 1. Zrobiłem obie pyszności i uznałem, że obiad starczy, teraz dojadam wczorajsze śniadanie, nie źle co? 😀 😀

      BTW zgadzam się z filmikiem, nie rozumiałem ekologów i ateistów po serii filmów zeitgeist zrozumiałem i trzymam ich stronę 😛

      Polubienie

  1. W zasadzie to było ty pytanie do Mariusza. Nie przypominam sobie aby kiedykolwiek zmienił on swoje zdanie na jakiś temat i zawsze twa w tej swojej dziwnej skrajności, której nie potrafi uzasadnić. Nawet po niedawnej instalacji Fedory (po co?) nie zmienił na jej temat opinii cały czas oskarżając ją o wydumane machlojki RH (ps. właścicielem Fedory jest Fedora Project, a nie Red Hat – ten wspiera ją tylko finansowo). Chciałbym więc usłyszeć wreszcie w jakiej sprawie Mariusz zmienił zdanie w ciągu ostatniego roku, co wcześniej o tej rzeczy sądził i dlaczego te zdanie zmienił. Powód takiego żądania jest dość prosty – skoro raz zmienił zdanie, bo ma konkretny powód, to drugi raz nie powróci do poprzedniej opinii (albo już trzeci raz jeśli chodzi o ścisłość).

    Polubienie

  2. >>”który opieram na całym swoim doświadczeniu + nowe doświadczenia a większość czepia się tego że odnoszę się do obecnej sytuacji ponieważ nie rozumie się: w jakim sensie, kontekście, do jakich odniesień i jakie doświadczenia posiadam a jakich jeszcze nie.”

    Odnoszę wrażenie, że tekst jest subtelną uwagą do moich skromnych komentarzy. Chciałbym jednak, żeby autor przeczytał sobie kilka razy powyższy, cytowany fragment. Nie wiem dlaczego, ale uważam że jest to jeden z najlepszych tekstów jakie napisałeś i zapewne wiele razy będę ci go wypominał … Zwróć Mariuszu przede wszystkim na użyte w zdaniu słowo „większość” i skonfrontuj je z tezą o braku doświadczenia w jakimś względzie. Po prostu uważam, że mądry człowiek wysnuwszy jakąś tezę potrafi ją uzasadnić argumentami (tu mam na myśli linki do jakichś źródeł, do jakichś statystyk, badań czy czegokolwiek co potwierdzi twoje zdanie). Większość, jak napisałeś, ma inne zdanie niż ty bo oni ugruntowali je sobie na zdobytej różnymi sposobami wiedzy i mają podstawy do tego by tak sądzić. Ty wyskakujesz z jakimś tematem, który uważasz za oczywistą prawdę ale jakoś nie masz zamiaru go innym udowadniać. Pamiętasz fragment z filmiku mówiący o „uważam, że tak, bo tak”.

    To tak jakby Kopernik powiedział, że Ziemia krąży wokół Słońca. Dlaczego? Bo tak i już. W rzeczywistości nawet jego wielostronicowe dzieło „O obrotach ciał niebieskich” nie potwierdzało tego dostatecznie i dopiero te teorie potwierdził Galileusz lata później (albo raczej udowodnił błędną tezę strony przeciwnej).

    Większość moich aluzji do twoich tekstów to nie zarzuty, to raczej prośba o sprecyzowanie swojego stanowiska, bo ja opierając się na innych danych mam całkiem odmienne informacje. Nie możesz mi (i innym także) zarzucić, że nie szanujemy twojego zdania. Nie szanowalibyśmy go, gdybyśmy cię całkowicie zignorowali i nie odwiedzali tego bloga.

    Polubienie

Skomentuj

