Cały świat linux obiegła dzisiaj informacja o wdrożeniu czy pojawieniu się opcji w chromium, gdzie możemy sobie przewijać stronę dwa palcami przy użyciu touchpad-a, czyli panelu dotykowego w laptopie.

Takowa opcja jest dostępna dla użytkowników OS X, gdzie wiele rzeczy wykonuje się dwoma palcami, co ma być chyba wygodne.
Chodzi o ten filmik, gdzie pokazuje się nową opcję czy element przy użyciu chromium:

Gdzie tkwi problem? 🙂

Na wstępie otrzymujemy aktywne okno chromium z kursorem myszki na oknie, na oknie które jest aktywne. Taki bajer można by konać kółkiem myszki, po co angażować w to palce?

Kolejna część ze łagodnym przewijaniem pokazuje się… bez paska przewijania i widocznego kursora – WTF! Jeśli chciałbym być wiarygodny, umieścił bym kursor obok okna, a okno chromium dał jako aktywne. A więc, albo ja jestem ślepy, albo kursora nie widać w oknie nagrywania.

W 3 części nagrania też nie widać kursora obok okna, co byłoby wiarygodnym pokazaniem efekty. Co więcej, kursor myszki może być ukryty pod… obrazkiem nagrania palców, dlaczego ten obraz nie jest przezroczysty?

I takie myśli mi się nasuwają: jeśli już coś pokazywać, co ma być rewolucyjne i fajne to robić to dobrze i wiarygodnie. Pokazując: tu jest kursor, palcami aktywuje okno i przewijam. Dlaczego dana osoba nie odrywa palców od panelu dotykowego? Czy ta technologia jest tak czuła, czy może to pic na wodę? Kolejna sprawa to wygoda z korzystania z tego pomysłu – jak już, to ja bym sobie życzył, aby ten panel działał odnośnie kciuków, a nie palców. Dlaczego? Bo linux od dobrych kilku lat ma w ustawieniach opcje przewijania stron i plików w oknie menadżera plików na brzegach: po prawej góra/dół i na dole prawo/lewo – na co mi ta technologia, kiedy mam tą drugą i to cały czas dostępną?

I ostanie moje spostrzeżenie: dlaczego dana osoba nagrywa kamerką obraz palców, ale obraz z pulpitu jest nagrywany osobno?
Przecież najlepszym rozwiązaniem byłoby: nagrywać obraz z kamerki z perspektywy palców i ekranu, że to ten sam sprzęt, ta sama osoba i ktoś nie używając myszki korzysta tylko z tych opcji jakie zostały pokazane.

Wniosek: jak dla mnie, jeśli nie pojawią się wiarygodne nagrania tej technologii, to jest to dla mnie oszustwo i to źle zrobione.

A czy wy wypróbowaliście nową opcję w chromium i Ubuntu?

W temacie komputerów jestem niedowiarkiem: jak u siebie tego nie sprawdzę, albo ktoś nie nagra wiarygodnego nagrania – to nie uwierzę. A w powyższym nagraniu masę rzeczy przemawia za tym, że ktoś robi szum koło czegoś co prawdopodobnie nie ma lub nie miało miejsca. Bo jeśli dobrze pamietam, utouch w Ubuntu jest od 11.04? (zgaduje) i jakoś nikt jeszcze nie spróbował zrobić czegoś z tą technologią, która na dobrą sprawę jest w linux nie potrzebna.

Kto z was przewijał by stronę dwoma palcami, zamiast jednym?

I jeszcze dodam, jeśli ktoś posądza mnie o herezje to niech nagra wiarygodny filmik z tego co tam było nagrane z tymi palcami – wtedy zmienię zdanie, że to działa i jest to… tylko że mi to nie jest do niczego potrzebne, więc… na co to komu?

ps.
A może to filmik na 1 kwietnia, tylko wyciekł on do sieci za szybko? 🙂

Jedna myśl na temat “Mistyfikacja, czy rzeczywistość – utouch w chromium

  1. W Kubuntu i Linux Mint KDE możliwość przewijania wszystkiego dwoma palcami jest bardzo wygodna. Ponieważ mogę w każdym miejscu na touchpadzie przewijać listy i strony. A akurat mój Asus 1215B ma duży touchpad. Pozdrawiam

    Polubienie

Skomentuj

