Nagrałem materiał wideo odnośnie tego: co dalej z blogiem i jakie mam plany na przyszłość.

Ale tak sobie pomyślałem, że lepiej jak to napiszę, niż ktoś będzie mnie słuchał.
🙂

Pierwsza sprawa: główny blog stracił na systematyczności i ilości wpisów. Zebrało się na to kilka czynników: lekkie wypalenie, brak chęci na testowanie dystrybucji, powolne osiadania tam gdzie mi wygodnie i brak wojowniczego nastawianie do różnych elementów ekosystemu linux.
Nie zamykam bloga, ale też zbyt wiele tam się już nie pojawi.
I tu muszę się przyznać, że winne za to są dwa czynniki. O jednym wspomniałem: lekkie wypalenie. Drugim czynnikiem jest ciągła krytyka i dziwne rozmowy w stylu: co było szybciej, jajko czy kura.
Nie interesuje ją mnie takowe merytoryczne rozmowy, nie po to zakładałem bloga, aby prowadzić poważne rozmowy o życiu i śmierci. To blog o linux, który cały czas się zmienia, cały czas idzie swoją drogą.

Druga sprawa: nowe projekty odnośnie poradników do edycji czy modyfikacji theme gtk2, gtk3, gnome-shell, czy blog giercoamiania linux. W najbliższym czasie planuje:
— dokończyć bloga o gtk2 (został mi już tylko jeden wpis do napisania)
— rozpocząć wreszcie poradnik odnośnie gtk3
— ruszyć bloga o modyfikacji gnome-shell
— uzupełniać bloga o grach na linux (ale nie tylko)
A wykonanie tego planu zajmie wiele czasu i energii. Kiedy tak naprawdę wszystko się ruszy, nie wiem 🙂

Trzecia sprawa: kanał na youtube i strona na google+. Jeśli chodzi o kanał to zacząłem nagrywać materiały z gier na system linux, nagrywam też minetest, jeśli coś tam wybuduje – pokazując tym samym, że w tą grę można bawić się z dziećmi, albo kreatywnie rozwijać wyobraźnię dziecka. Pokazuje też inne gry na linux (choć nie tylko, bo większość gier jest multi-platformowa). Na kanale youtube będą też pojawiać filmiki z xfce 4.10, które obecnie zastąpiło u mnie LXDE i mate. xfce w wersji 4.10 ma to co ma mate (gnome2) i miało lxde, a czego mi trochę brakowało w xfce. Obecnie xfce 4.10 oferuje mi więcej niż bym sobie tego życzył 🙂
Co do strony na google+ to będę tam linkował pewne rzeczy od innych stron google+ jak i też pisał krótkie, czasami mało znaczące wpisy odnośnie testów, czy pierwszych wrażeń. Jeśli chcecie aby takowe krótkie informacje trafiały tutaj na bloga, to piszcie w komentarzu, czy tego chcecie.
I muszę tutaj dodać, że robienie filmików sprawia mi więcej frajdy, niż pisanie. Pisanie ma inne plusy, ale nagrań nikt mi nie ocenia akapit po akapicie 🙂 Bo albo komuś się dany filmik podoba, albo nie. I to dla mnie jest wytyczna wobec innych nagrań. A nie wytykanie mi błędów ortograficznych (jestem dyslektykiem), czy bo ktoś się z czymś nie zgadza.

To by było na tyle, jeśli chodzi o sprawy przyszłości, które oczywiście mogą ulec zmianie i to na gorsze, lub może na lepsze – zależy jak na to patrzeć.

ps.
Pomysł z planetą budowaną przez was o linux nie wypalił, co podejrzewał że się stanie. Podobnie z linux RSS, gdzie tylko jedna osoba zgłosiła się ze swoim blogiem, po czym wycofała się z prowadzenia bloga, co było naturalne, że muszę skasować link z RSS.

Skomentuj

