Kto kogo w tyłek będzie posuwał

Nowe Ubuntu, informacja że Valve pracuję nad steam na system linux i działa w temacie przeniesienia swoich gier na openGL-linux to jedne z większych sensacji obecnie.

Nowe Ubuntu w moim przypadku nie przyniosło zmian w tym co już miałem od miesiąca, jedyne co dostałem to poprawki do Unity, cała reszta ostała się tak jak była. Liczyłem na pokaźny rzut aktualizacji z poprawkami, a dostałem kilka sztuk paczek z poprawkami. Trochę to dziwne, bo Canonical zazwyczaj po ostatniej wersji testowej czekało do wydania stable i wypuszczało wszystkie poprawki, tak aby ci co pobiorą obraz płyty i ci co będą aktualizować przez repo dostali wszystko jednocześnie.

Oby nie stało się tak jak było kiedyś, że masowe poprawki trafią do Ubuntu dopiero po tygodniu, kiedy ludzie zaczną masowo zgłaszać błędy.

Osobiście przygotowuje się już na przyjęcie paczek dla nowej wersji. Dlaczego? Bo tam znajdą się wszystkie te nowe wydania elementów Ubuntu, które nie trafiły do 12.04, a będzie to na pewno: jądro, kodeki i nowe wydania programów, które w Ubuntu 12.04 już się przestarzałe jeśli idzie o wersję.

Ale ja tu piszę o Ubuntu, a miałem o posuwaniu pisać😉

Kiedyś napisałem, że linux potrzebuje exclusive ala openshot, pitivi, gnome2, xfce, lxde, (kde ma wersję na Windows, więc nie wyliczam), marlin, nautilus, gtk-recordmydesktop, kazam, synaptic i inne. Programy, które są TYLKO na linux.

Przez kilka ostatnich dni przesiadłem się na Windows, aby sobie pograć. Aby to zrobić na linux potrzebował bym potwora do gry w FPS pokroju CoDMW3, czy BF3, czy inne produkcje.
I…

Windows przeglądarkę posiada (firefox, chrome) – a więc odcięty od internetu nie jestem, klient poczty – to samo windows co na linux, komunikator – tu są chody, ale jakbym chciał sobie zaśmiecić windows – też dostaje to co mam na linux, 70% programów z linux jest dostępnych na Windows.

I tak samo myślałem: jeśli chcę sobie odpocząć, miło spędzić czas, nie stresować się niczym, to czy linux jest mi wstanie to dać? Jeśli będąc na windows mam to wszystko co mam na linux? Czy kiedy ja wchodzę sobie na windows tylko aby pograć, bez zabawy w grzebanie w systemie (od czego chcę odpocząć), czy grzebanie w programach (od czego też chcę odpocząć), albo od problemów z czymś tam (od czego chcę odpocząć) to czy linux daje mi taką możliwość?

Ubuntu, Arch, Fedora, openSuse – wszystko jest pięknie, kiedy wszystko działa.

Linux jest nie do gier, tylko do… Do czego?

I nie odbierajcie tego jako narzekania, ale jako pewną informację odnośnie tego: dlaczego ludzie tak a nie inaczej podchodzą do tego systemu.
Ponieważ 50% osób, które mają windows wiedzą czym jest linux, ale żadne nie przesiądzie się, bo to co ma linux jest na windows + gry, to co daje odpoczynek i pozwala się choć na chwilę wyłączyć od tego co nas otacza. Sorry, ale mało kto płacąc za system zechce wyrzucać pieniądze w błoto. Bo kupowanie systemu i nie korzystanie z niego, kupowanie gier i nie granie w te gry, kupowanie programów i nie korzystanie z ich możliwości – to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Trzeba być idiotą, aby w ten sposób rozporządzać pieniędzmi i tracić je tylko po to, aby patrzeć na pudełka czy aby tylko mówić: mam Windows, fajnie prawda, ale ja i tak siedzę na linux.

I choć linux to obecnie najdynamiczniej zdobywający użytkowników rynek, to i tak to jest nie wiele w porównaniu z molochami systemowymi.

Te kilka dni odpoczynku od linux, odpoczynku od tego co daje mi linux pokazało mi: jak użytkownicy linux (chodzi o tych zatwardziałych, takich którzy po za swoimi pulpitami nie widzą świata, takimi co tylko linux i żaden inny system, ave linux itd.) są święcie przekonani o wyższości linux nad wszystkimi innymi systemami.
Prawda jest taka, że ludzie mają w dupie linux🙂 I nie chcę tu nikogo obrażać, ale aby to zrozumieć trzeba by było całkiem oddalić się od tego wszystkiego i spojrzeć na linux od góry, a nie z boku.
I zobaczy się: KDE4 jest najlepsze, xfce jest boskie, lxde ssie, gnome-shell i Unity ssie, Ubuntu ssie (użytkownicy Fedory), Fedora ssie (użytkownicy Ubuntu), jestem super fajny gość, bo znam 5 komend na krzyż, jestem fajny bo… jestem fajny bo mam linux.

I teraz ja powiem tak: i uj kogo to obchodzi?😀
Co z tego, że czujecie się fajni, jak pogadać za bardzo o tym systemie nie macie z kim. Co wam po linux jak nie macie w co zagrać z ludźmi z danego kręgu zainteresowań. Co z tego że KDE4 jest boskie, jak mi to zwisa🙂 Co z tego że Ubuntu ssie, jak Canonical jako jedyne wychodzi do ludzi. Co z tego że znacie kilka komend w terminalu, jak przy byle awarii jesteście w czarnej dupie.
Nikogo to nie obchodzi, że ktoś ma linux, bo to o niczym nie świadczy.
Tak jak na windows są ludzie, którzy kradną i szkodzą swojemu systemowi, tak i światku linux są takowe osoby. 

Masę ludzi odnośnie systemu nie kieruje się: jego bezpieczeństwem, czy jego szybkością – ludzie kierują się tym, co dany system im daje, a nie bo to linux, windows, os X.

To trochę jak z grami FPS w miltii: co z tego że grasz w daną grę, jak nic ci ona nie daje, nic z niej nie wynosisz i nie masz z kim o niej rozmawiać. Nawet nie możesz podzielić się tym, że w nią grasz, bo ludzie grają w inną grę🙂

Nowe Ubuntu – fajnie, ale czy ktoś docenia ten system, potrafi wykorzystać jego walory, jego możliwości?
Bo ja tylko słyszę: Unity jest do dupy – a spędziłeś z nim 3 miesiące, zmuszając się do użytkowania go? Ubuntu ssie – a czy spędziłeś z tą dystrybucję, dzień w dzień pół roku (od jednej wersji do drugiej)? Czy potrafisz wycisnąć wszystko ze swojej dystrybucji, czy tylko ją masz, bo masz?

A na koniec napiszę tylko: czekam na koniec roku, kiedy to Ubuntu będzie walczyć z nowym Windows-em, bo Fedora, openSuse, mageia, czy Debian – to raczej płonne nadzieje, że twórcy tych dystrybucji zrobią wreszcie coś, aby wyjść do ludzi, aby się pokazać.

Ale w co ja wierzę, przecież to linux… Tu od początku jest tak samo, niby system ten jest najlepszy, a tak naprawdę jeszcze wiele mu brakuje, aby być choćby średnim. Bo ilość blogów i stron, które prawią o problemach i rozwiązaniach błędów we wszystkich dystrybucjach jest tak duża, że to pokazuje – jaki ten system jest naprawdę – a nie to, bo sami tak stwierdzacie🙂

4 thoughts on “Kto kogo w tyłek będzie posuwał

  1. Unity, gnome-shell i lxde wziąłem jakiś czas temu ostro na tapetę, każde dostało swój czas, co najmniej 2 miesiące. Po przesiadce na xfce 4.8 od razu wiedziałem, że to jest to…ale ja nie chciałem o tym…mówisz o posuwaniu w tyłek.

    Myślę, że to Mark Shuttleworth aktualnie mocno „popycha” chłopaków z Valve i sprawia mu to ogromną przyjemność, bo pojawiła się przed nim nadzieja na pokonanie ostatniego bastionu – stwierdzenia, że na linuksie nie pograsz. Otwarcie tej furtki, da możliwość przesiadki nowym użytkownikom…i nie ukrywajmy, sporej ich ilości. Z czasem, być może wraz z wzrostem zainteresowania linuxem i grami na nim, Valve także zacznie wzdychać z zadowolenia podczas popychania się nawzajem z Mareczkiem. Czas pokaże…

    Lubię

  2. Większość co pisze że unity jest do dupy to zwykłe dzieci trollujące. Części z nich to windowsiarze – nie mają czegoś takiego i narzekają, reszta to fun boye innych dystrybucji, jest tez grupa która w ogóle nie użytkowała unity a twierdzi że sie do niczego nie nadaje…
    Prawda jest taka że tylko ubuntu wyróznia się z dystrybucji debiano podobnych bo czym rózni się open suse, czy fedora od debiana z gnome…czy kde ? Prawie niczym, poza managerami pakietów, i innymi pierdółkami🙂
    Canonical postanowiło wyróżnić ubuntu dodając własny interfejst i brawo, bo to dobry krok !

    Lubię

    • Troszkę trolluję, dla niepoznaki. Unit jednak do tych przyziemnych rzeczy się nadaje. Ktoś lubi we flakach się spuszczać. Free will! Prawda jest taka, że nie masz argumentu za przewagą Ubuntu nad innymi ptaszyskami. Uległeś komercji, okładce, managerom, pierdółkom… , którymi tak gardzisz. Brawo! Bo to dobry krok!

      Lubię

Skomentuj

