Patrząc na różne rozwiązania, metody obejścia „problemów”, konfigurację i możliwość ustawienia sobie wielu rzeczy (choć nawet o tym nie wiemy), mam wrażenie (choć jestem tego prawie pewny), że linux to system dla ludzi, którzy potrafią: myśleć, kombinować.

Przed chwilą zainstalowałem sobie xbmc + wtyczkę do ipla i… obejrzałem kilka zaległych materiałów.

Około miesiąca już będzie, zainstalowałem sobie guifications (powiadomienia, czy się ktoś pojawił, czy wylogował itp.). Fajna rzecz, ale „ładnych” dymków to to nie ma. Pisząc „ładnych” mam na myśli: niewielkich, funkcjonalnych i… prostych.
Spodobał mi się wygląd mini, no ale jest on trochę za prosty. Więc go sobie zmodyfikowałem, tak aby odznaczał się od oryginału. Czy miałem problem z plikiem konfiguracji? Nie, choć widziałem go na oczy pierwszy raz, to szybko odkryłem (może nie tak od razu), co jest do czego i jak sobie to ustawić.

Przejdźmy może bardziej do prozaicznych spraw jak np. brak aktualnej wersji  programu lub gry w systemie.
W linux to repozytoria i twórcy danej dystrybucji opowiadają za to, czy dany program jest aktualny czy nie, ale co zrobić kiedy dany program właśnie jest stary lub jest to poprzednia wersja?
Normalny użytkownik linux wyszukuje miejsce, skąd może pobrać aktualną wersję lub dodaje repo(zytorium) np. tak jak to jest w Ubuntu i jemu podobnym i wykonujemy aktualizację. W tym momencie to ktoś ze społeczności odpowiada za wersje danego elementu w naszym systemie.
Mimo wszystko, warto dodać, że taka praktyka w przypadku np. Windows nie istnieje.

Oczywiście przykładów można mnożyć. Ja chciałem pokazać, że użytkownicy linux własnie przez to, że się im coś ogranicza muszą szukać i tworzyć rozwiązania, aby coś uzyskać np. czat w stream przeniesiony do pidgin – niby nic, ale pokazuje to, że jak się chce to przeważnie rozwiązanie zawsze się znajdzie.

Tym akcentem kończę swój wywód od tym, że użytkownicy linux to osoby myślące i kombinujące. Nie umniejszam tutaj osób na innych systemach, no ale czy potrzeba komuś włączać myślenie, jeśli wszystko dostaje się na tacy?
Zapomniał bym o logicznym myśleniu, które polega na: wyodrębnieniu problemu, przeanalizowaniu go i próba jego rozwiązania.

Skomentuj

