O lxde-qt pisałem, więc nie będę się nad tym rozwodził.

Ważną informacją związaną z lxde-qt jest fakt, że developerzy razor-qt chcą połączyć siły w budowaniu lxde-qt, porzucając tym samym razor-qt.

To nie jest byle jaka informacja.
Razor-qt to lekka odpowiedź na… lxde?, xfce?, kde4? – nie wiem.
Pewne rzeczy w razor-qt mi się nie podobały i dlatego ten pulpit nie zagościł u mnie na dłużej, niż jeden dzień.

W przypadku lxde to jest to, obecnie, mój podstawowy pulpit. KDE, które miałem wcześniej wyleciało z dysku, a na domiar złego zainstalowałem w razie czego xfce, jakby lxde miało błąd czy coś było nie tak.

Nie ma się co oszukiwać, ale lxde przez wiele miesięcy stało obłogiem, nie rozwijane i zapomniane.
Dopiero teraz, kiedy wojna o następcę X-a rozgorzała chyba na dobre, lxde ruszyło z kopyta.

Mam nadzieję, że wkład twórców razor-qt pójdzie w panel lxde-qt, ponieważ wiele mu brakuje do normalności, czego nie można powiedzieć o pcmanfm-qt, który działa dość znośnie i sprawnie.

Jedna myśl na temat “lxde-qt zyska, razor-qt straci

  1. Razor-Qt to była lżejsza odpowiedź na KDE, bo to jak wiemy do najlżejszych (i najprostszych) środowisk nie należało, a że było bardziej podobne do fluxboksa czy też e17 to już inna bajka.
    Kto na tym traci?
    Mam nadzieję że nie użytkownicy, ale jakby nie patrzeć to kolejny już projekt który w obawie przed GTK +3 ucieka pod skrzydła Qt.
    Przypadek?
    Może, ale ruchu w drugą stronę nie widać.

    Tak czy owak ja lekkie środowisko w Qt ze zwykłymi panelami (i proste jak budowa cepa!) przywitam z otwartymi rękami.
    Amen.

    Polubienie

Skomentuj

