Może to zabawne, ale zawsze kiedy siedziałem na testowych wersjach Ubuntu, to po pojawieniu się stabilnej wersji danego wydania, wprowadzałem repo do kolejnego i ciszyłem się najnowszymi paczkami, kiedy inni siedzieli na starociach (w wersji stabilnej), co z jednej strony mogło powodować dyskomfort, a z drugiej strony… zawsze byłem o krok od innych.

W wersji 13.10 odpuściłem sobie testowanie kolejnego wydania, bo nie przekonywało mnie bawienie się i męczenie się z MIr/xMir. Ale jak wiemy, Mir nie pojawił się w standardzie w Ubuntu, co nie zmienia faktu, że jakoś odpuściłem sobie „testowanie”.

A co znajdziemy w najnowszej wersji Ubuntu, czyli 14.04?14.04 – Perl 5.18.1 , lightdm 1.9.0, libv4l 1.0.0
13.10 – Perl 5.14.2, lightdm 1.8.2, libv4l 0.8.9

To oczywiście nie liczne porównania wersji różnych paczek. Nowej wersji jądra jeszcze nie ma, ale myślę, że do tygodnia powinno się ono pojawić. Oczywiście paczek, które otrzymały nowe wersji jest więcej jak np. gcc, czy libgtk2, albo iptables czy hwdata. Nie wspominając o tym, że do Ubuntu dołożone zostały kolejne nowe paczki.

Oczywiście obecne aktualizacje to podwalina pod budowanie nowego wydania, gdzie deweloperzy chcący np. już na tą chwilę budować i tworzyć paczki pod nową wersję, mogą to zrobić.

I na dniach można się spodziewać, że ilość aktualizacji, paczek z poprawkami i nowych rzeczy przybędzie 🙂

Oczywiście, osoby wykonujące aktualizację do nowego wydania, robią to na własną odpowiedzialność.

ps.
Jeśli w repo 14.04 pojawi się coś ciekawego, nie omieszkam o tym napisać 🙂
Bo jak na razie są tam same… nudy 😛

5 myśli na temat “Ubuntu 14.04 LTS (Trusty Tahr) – Co nowego?

  1. Nie chcę być uznany za trolla linuksa, bo nim nie jestem i nie będę, ale to co się dzieje w windows 8.1 naprawdę mi imponuje – praca z tym systemem to czysta przyjemność! Owszem – jest kilka usterek i niedociągnięć (najgorsze to związane z instalacją niektórych aplikacji ), ale system jest w fazie rozwoju, więc myślę, że już niedługo będzie moim niezawodnym narzędziem pracy, natomiast linuksy (głównie mageia4, suse 13.1 i kubuntu 13.10) będą mi dostarczać wrażeń przy ich testowaniu!

    Lubię to

  2. Czy da się jakoś pod nowym Ubuntu sprawdzić z poziomu konsoli wersję sterownika Catalyst? Catalyst Control Center nie podaje tej informacji jak i hardinfo. W informacji Ubuntu pisze tylko że zainstalowano sterowniki własnościowe AMD typu Hondo. Jedynie Steam pokazywał mi informację że aktualna wersja sterownika AMD to Catalyst 13.1 i wymaga aktualizacji. Chyba istnieje jakieś polecenie by mi to wypisało w konsoli?

    @Anonim Windows Mac to szpiegi NSA tak samo jak przeglądarka i wyszukiwarka od Google. Lepiej korzystać z otwarto źródłowego oprogramowania. A co do interfejsu Metra i nawet Gnome 3 to chyba tylko na tablecie i smartfonie się sprawdza.

    Szkoda że nie ma wersji netinstall i serwerowej testowego wydania Ubuntu 14.04, chętnie bym zainstalował z lekkim openbox tak z ciekawości.

    Lubię to

    1. Zacznę od końca 🙂
      Nie ma wersji netinstall, ani normalnego obrazu płyty 14.04, ponieważ to wersja w fazie planowania (czyt. przygotowywanie się do wydania alpha).

      Co do szpiegów, to każda strona nasz szpieguje, nie ważne z jakiego oprogramowania korzystasz.

      Co do sterowników AMD, to nie mogę pomóc. Nie orientuje się w nich, ani jak tam działa panel do ustawień. Ale ja poszukiwał bym numerka w paczce, lub logach jak sterownik się ładuje w systemie – może tam pojawia się jego wersja. Ale to tylko przypuszczenia.

      Lubię to

  3. Zaastanawiam się czy na nowym ubuntu uda mi się uruchomić mojego starego laptopa z ati radeon 4500. W wersji 13.10 był problem. Trzeba było robić wszystko pobocznie nieoficjalnymi rozwiązaniami, gdyż moja karta nie jest już wspierana. Bardzo bym chciał jeszcze używać mojego laptopa na nowej wersji systemu ale nie wiem czy to będzie możliwe.

    Lubię to

Skomentuj

