Od kilkudziesięciu dni borykałem się z problemem błędu w repo związanego z niemożliwością pobrania Release z http://archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/trusty/…

Problem jakoś nie był dotkliwy, ponieważ większość elementów w Ubuntu, które aktualizuje pojawia się w repo od społeczności (czyt. launchpad).
Jednak dzisiaj postanowiłem dokonać aktualizacji Ubutnu 13.10 do 14.04. I tu problem z Release zaczął być dotkliwy.
Pierwszą rzeczą był fakt, że synaptic i każdy inny menadżer pakietów (np. apt) nie potrafił dokonać aktualizacji pakietów, które miały swój odpowiednik w wersji i386.
Drugiem problemem był fakt, że część pakietów chciała kasować wine, albo pakiety i386 – mój system to wersja 64 bit, więc potrzebuje pakietów i386, aby mój system uruchomił programy pod windows, przy użyciu wine.
Trzecim, zauważonym, problemem było to, że synaptic nie wykazywał większości aktualizacji.

Po przejrzeniu kilkunastu forów i stron, problem nadal nie został rozwiązany, bo wszystkie podpowiedzi po prostu albo nie działały, albo nie o to chodziło.

Ale jedna z podpowiedzi naprowadziła mnie na katalog /var/lib/apt/lists. Niby nic, ale po skasowaniu jego zawartości i uruchomieniu w synaptic sprawdzania repozytoriów, okazało się, że błąd nadal występuje. Powodem było ustawienie: jakie odmiany repo ma sprawdzać synaptic (apt) (czyt. main, universe, multiverse, restricted).
Sprawdziłem source.lists i skasowałem dodane przez synaptic wpisy odnoszące się do wybranej wersji systemu.

Wtedy przeniosłem się na samą górę pliku i odkryłem, że pewne nazwy odmian repo mają ucięte nazwy, które zostały zastąpione znaczkiem $ (dolara).
Nie zwróciłem na to uwagi, bo tych linijek praktycznie się nie rusza, nie modyfikuje i nie zmienia. Dlatego nie miałem podstaw, aby przyglądać się im dokładniej.

Po poprawieniu „zniekształconych” nazw okazało się, że problem przestał występować.

Powodem błędu u mnie był prawdopodobnie synaptic w najnowszej wersji, który może mieć jakieś problemy ze sobą.

Skomentuj

