Lubuntu 14.04 – czy coś tu działa?

Wczoraj pobrałem, dzisiaj wgrałem na kartę pamięci i przetestowałem.

To co zobaczyłem po uruchomieniu się cd-live było znajomym dla mnie widokiem LXDE w najnowszej wersji.
Ale nie to przykuło moją uwagę. Zauważyłem brak ikonki w tray-u odpowiedzialnej za sieć. Otwieram terminal i wpisuję: nm-applet i ikonka się pojawia. Ale jak zamknę terminal… ikonka znika. Przytaczam to, bo jeśli jakiś laik uruchomi dla testów lubuntu 14.04 i nie będzie widzieć ikonki, aby połączyć się z wifi, to czy będzie wstanie uruchomić sobie tą ikonkę, albo wybierze odpowiednie ustawienia z menu?

Ale jak już połączy się z internetem to pojawi się kolejny problem, bo… firefox nie działa. Kurna, naprawdę…
lubuntu 14.04 firefox
Naciskacie na Restart Firefox i… ponownie to samo.

Pięknie się zaczyna😉

To może aktualizacja?
Synaptic…
synaptic
Aha… no to fajnie.

Nie działa też żaden element, który związany jest z aktualizacją. Nie działa taż Centrum aplikacji lubuntu.

Powyższe problemy wystąpiły u mnie, u was może to działać…😉

Co więc mamy w lubuntu, czym można się zachwycić?
Takie sobie theme:
lubuntu 14.04 theme

Nowe ikonki, które mi przypadły średnio do gustu:
lubuntu 14.04 icons

I oczywiście spaprane theme obramowania okna, które psuje się kiedy zmniejszymy tytuł okna (openbox).
lubuntu 14.04 title

To tyle na obecną chwilę.
Szczerzę napiszę, że ja czekam na netrunner, które jest bardzie dopracowane i posiada wgrane już kodeki, czy elementy, które umożliwiają puszczenie filmu, czy muzyki.

— Aktualizacja —
Nie wiem po co komu w lubuntu xpad i mtpaint, korzysta ktoś z tego?

Wiem, że w sieci pojawiły się już poradniki: jak dodać ikonkę sieci w tray-u, ale ja proponuję inne rozwiązanie.
Aby poddać edycji plik: /etc/xdg/lxsession/Lubuntu/autostart lub  ~/.config/lxsession/Lubuntu/autostart – zależy, który plik macie utworzony: pierwszy na pewno jest, ale drugiego może nie być, dlatego podaje dwa miejsca. Jeśli jednak istnieje drugi plik to zmodyfikujecie tylko ten drugi, bo tylko ten plik jest interpretowany przez sesję, z pierwszym nie musicie nic robić.

Na samym dole dodajecie frazę: @nm-applet, zapisujecie plik, wylogowujecie się i logujecie ponownie. Ikonka powinna wrócić.

Po skasowaniu wszystkich paczek językowych dla firefox (przy pomocy synaptic), program uruchamia się bez problemu.

12 thoughts on “Lubuntu 14.04 – czy coś tu działa?

  1. Lxde nigdy mi nie działało idealnie czy to na Archlinux lub BSD. Chociaż na PC-BSD działało nawet nieźle czy GhostBSD, ostatnio miałem go skompilowane na LinuxLunar dzięki menadżerowi instalacji, narzędziu Lin. Tylko na tych trzech dystrybucjach działał znośnie. Nie wiem jak to działa na Slackware lub Funtoo, ale czekam na wersje LxdeQT, RazorQT już jest na slacka, ale wygląda brzydko, brak pełnej przezroczystości, trzeba się wspomagać osobnymi programami do tego. Tak jak w openbox, żeby mieć przeźroczyste menu pod prawo klikiem.
    Może opisuj bardziej egzotyczne dystrybucje o Ubuntu i jego odmianach nawet po polsku jest tematów do znudzenia. Nie gniewaj się na mnie ale mówię jak jest.

    Lubię

  2. kazda nowa lubuntu wersja jest spier,dolona w nowy sposob ,w 14.04 nie dziala network menadzer ,usunieto tez „otworz jako administrator” dodano zato jakies dziwne scierwo ibus i jakies nikomu niepotrzebne smieci w menu. Z kolei w 13.10 nie dzialal menedzer zasilania ,a w 13.04 drukowanie (cups nie startowal) , wiekszosc problemow jest latwa do naprawienia tak jak obecny z network menadzerem ,wystarczy dopisac w programy startowe (czy jakos tak- jest w menu start) w zakladce autostart dopisac nm-applet i dac dodaj. LXDE to dla mnie najlepsze srodowisko ,ale nowe lubuntu to syf wiec zainstalowalem ubuntu +pcmanfm +gpicviev i dotrwam do minta moze….

    Lubię

  3. Jako ze lubuntu nie nadaje sie do uzytku bez grzebania ,polecam linux mint 16 cinamon …tam wszystko dziala po instalacji i jest windopodobny takze dobra alternatywa dla XP

    Lubię

  4. Nie dziala tez menedzer zadan ktory byl dostepny pod ALT+CTRL+DELETE ,teraz ta kombinacja wylogowuje ……co za szit

    Lubię

  5. Aby to było jasne: LXDE w lubuntu działa, więc to nie pulpit tutaj jest winny, ale osoby odpowiedzialne za dystrybucję lubuntu i tylko one.

    Lubię

  6. Naprawa skrotu Ctrl + Alt + Del zeby wywolywal menedzer zadan

    otworz ukryty plik znajdujacy sie w katalogu domowym .config/openbox/lubuntu-rc.xml za pomoca np leafpada , znajdz wpis jak ponizej i zamien w nim „lxsession-default tasks” na ” lxtask” i daj zapisz ,po restarcie bedzie ok

    lxsession-default tasks

    oczywiscie ze lxde jest the best a lubuntu najszybsza ubuntupodobna dystrybucja🙂

    Lubię

    • Zainstalować nano. I widzę, że albo nie jesteś obeznany z system linux, albo żarty sobie stroisz. Podałem w poście: gdzie znajduje się dany plik, więc jego edycja powinna być już banalna, do tego podałem: co należy dodać i gdzie.

      Lubię

      • poradziłem sobie w inny sposób bez ręcznej modyfikacji pliku, a jeśli chodzi o Twoją wypowiedź czy się nie skapnąłeś, że byłem w podanej ścieżce i tam wpisałem cat autostart?

        No ale nic. Ważne, że już działa jak powinno.

        Lubię

  7. najlepsza dystrybucja linuksa na słabe komputery, wiem bo wszystkie testowałem, lubuntu jestem zachwycony.

    Lubię

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s