gtk-recordmydesktop i jego niewielki podgląd ekranu z możliwością zaznaczenia danego obszaru, w wielu przypadkach potrafi zniechęcić do nagrywania poradników, niż zachęcić.
rmd.1

I można mi wierzyć, albo i nie, ale wielokrotnie, kiedy musiałem korzystać z gtk-recordmydesktop, zadawałem sobie pytanie: Czy ten podgląd pulpitu da się powiększyć.
Nie jestem programistom, ani nie znam się na programowaniu, dlatego grzebanie w kodzie programu jest dla mnie kosmosem.

Jednak dzisiaj postanowiłem zagłębić się w czeluść kodu wyżej wymienionego programu.
Tak naprawdę, nie wiedziałem: co odpowiada za co, no ale jak coś zepsuję to sobie wykonam reinstalację programu i wszystko wróci do normy.

Oczywiście gtk-recordmydekstop to python, a więc pewne rzeczy są logiczne albo da się je zrozumieć, oczywiście wiedząc… gdzie szukać 😉

Udało mi się uzyskać taki efekt:
rmd.6
Jak widać gołym okiem: podgląd pulpitu i to co się na nim znajduje jest dużo większy i wygodniejszy w przypadku, kiedy mamy zamiar zaznaczyć jakiś obszar.

Gdzie i co zmieniamy, aby uzyskać takowy efekt?
Poddajemy edycji: /usr/lib/python2.7/dist-packages/recordMyDesktop/rmdSelectThumb.py
Odnajdujemy linijkę: while twidth>320 or self.factor<4:

I teraz są dwa sposoby:
1. Zmieniamy wymienioną wyżej linijkę, aby wyglądała ona tak jak poniżej:
rmd.5
(trzeba pamiętać, o zmianie self.factor<4 na self.factor<1)

2. Albo zmienić wartość 320 na 640 i do tego zmienić wartość – twidth/=2 na 4 (twidth/=4) – z uwzględnieniem self.factor<4 na self.factor<1:
rmd.7

Uważam, że powyższa modyfikacja kodu gtk-recordmydesktop pozwala na wygodniejsze zaznaczanie jakiegoś obszaru, który chcemy nagrać, bez zabawy w powtarzanie zaznaczania, przy oryginalnej wielkości podglądzie.

Skomentuj

