Opera 24 – Developer (on linux)

Pod koniec 2013 roku napisałem wpis, który głosił, że Opera (przeglądarka internetowa) odcięła się od systemu linux.

Dokładnie dzisiaj pojawiła się informacja o pojawieniu się Opery 24 dev na system linux, TYLKO w wersji 64 bit.

opera 24 dev - linux

o2.

Opera nie bije na głowę swojego poprzednika na systemie linux, ani nawet inne przeglądarki na system linux, np. firefox czy chrome.

Chęć bycia przyjaznym Operze wychodzi bardzo żałośnie. Ustawienia rozbite na grupy, to może i fajny pomysł, ale słabo zrealizowany.
Już firefox 33 (nightly) ma lepiej to zrobione:

Firefox 33a1 (Nightly):
firefox 33a1

Opera 24 dev:
opera 24 dev - linux

Ale najlepiej podoba mi się to w chrome, gdzie wszystko jest w jednym miejscu, rozwijane w razie chęci zmiany ustawień zaawansowanych.

Jestem przyzwyczajony do przycisku, który otwiera mi wyszukiwarkę lub inną wybraną stronę, tego w operze nie ma. Zostało to zastąpione przyciskiem: strona startowa.
W operze 24 dev nie znajdziemy też możliwości zmieny pozycji przycisków koło paska adresu, ani też importowania/eksportowania zakładek.

Opera 24 dev na system linux to… produkt, któremu wielu brakuje i do konkurencji, i do tego co oferowała opera 12.xx.
Innym problemem może być fakt, że twórcy udostępnili wersję na system Ubuntu i to 64 bitowe, więc nie każdy będzie mógł sobie przetestować program.

Jedyne co działa w wyżej opisywanej/testowanej operze, to ładowanie się stron, flash, sprawdzanie pisowni, podgląd ładujących się kart w tle… i tyle.

Warto o jednym pamiętać, że od ostatniej wersji na system linux minął rok i co otrzymujemy po tym czasie?

Źródło: http://blogs.opera.com

 

7 thoughts on “Opera 24 – Developer (on linux)

  1. Wgrałem tą Opere 24 żeby sprawdzić czy pozbyłem się tych wybranych filmów na youtube i od razu ten serwis jakimś sposobem przypisał mi do tej przeglądarki również ten spam, już nie wiem jak się tego pozbyć. Czyżby sztuczna inteligencja google dodawała to ludziom lub jakiś wredal do ip lub sieci w trybie niezalogowanym? ak wchodzę na youtube.pl
    to pojawia się kolumna z filmami „Wybrane dla ciebie”.
    Czy można to usunąć, albo zrobić tak aby youtube nie pokazywał
    propozycji? Jestem niezalogowany, nigdy nie oglądałem żadnego filmiku z tych wybranych dla ciebie, czy każdemu tak się one pojawiają? Czy mógłby ktoś zrobić zrzut ekranu ze strony głównej yt gdy wchodzi tam nie będąc zalogowany? Zablokuj, wywal ciasteczka z YT to zrobiłem, usunąłem, z zakładek zapisane, wyczyściłem historię przeglądarki. Czyżby u każdego kto wchodzi wyglądała ta strona zasypana propozycjami „filmy wybrane dla ciebie”?
    Ten youtube robi listę chyba na podstawie historii wyszukiwania. Jedyne rozwiązanie jakie mi przyszło do głowy to zrobić zakładkę z inno języcznym yt, ale to nie rozwiązanie. Lub jakaś wtyczka blokująca ten spam. Wrzuci tu ktoś zrzut ekranu jak to u was wygląda, na chrome, ff mam to samo. Nie tylko ja tak mam gdy wchodzę tam niezalogowany, konta też tam już nie mam, mimo to nadal pod każdą przeglądarką mi to dodaje, jakiś skrypt wysyła, czy gdzieś wewnątrz przeglądarek to się zapisuje? Czy też masz gdy wchodzisz na stronę główną youtube: Kanał polecany dla ciebie , a tu od góry: 5 sposobów na, Blowek, Wszystko Stu!!, Z dupy, AbstrachujeTV, a dopiero potem sport, muzyka, filmy co to w ogóle jest? Nigdy tego nie oglądałem, zainfekowali mi przeglądarki czy jak? Opera, ff, chrome to samo..
    http://natemat.pl/85465,jak-wyglada-glowna-strona-youtube-com-prostactwo-wulgaryzmy-i-drwiny-ze-starszej-kobiety#comments-85465
    Doradzisz coś? Pozdrawiam.

    Lubię

    • Każdy tak ma.
      Ale usunięcie tych „propozycji” zajęło mi… 4 sek.
      Kiedy najedziesz na daną listę propozycji, to koło ostatniej miniaturki materiału pojawi się strzałka (do przewinięcia listy), oraz trzy kropki (trochę wyżej) koło: Suskrybuj i dymka z liczbą subskrybcji. Naciskasz na te 3 kropki i zaznaczasz: Ukryj te filmy.
      Nie wiem, czy działa to kiedy skasujesz cookies, ale można skasować dane propozycje, jeśli się tego chce. Google do niczego nie zmusza, ono tylko proponuje.

      Lubię

  2. U mnie nie ma tych strzałek i kropek ale odnalzałem je, dzięki. Ukrywanie działa tylko do momentu zamknięcia youtube, ponownie uruchomisz i szpieg google nakazuje Ci nie kasować historii i cookies, bo inaczej będziesz miał od nowa szpam. Danych propozycji chyba nie mogę skasować ponieważ nie mam już tam konta, google nie zmusza ale inwigilator nakazuje nam by komfortowo tam się poruszać. Rezygnuję całkowicie z tego youtube, pora poszukać ciekawe zastępstwo, jak tak traktują ludzi takim spamem, pierdołami do tego muszą zbierac całą histprię naszych poczynań i zmusza to nas zachować cookies i historię przeglądarki. Dodam jeszcze że się dowiedziałem iż jeżeli człowiek wchodzi na youtube z innych konkurencyjnych wyszukiwarek innych niż google, spam też się pojawia. Raz mi się udało uniknąć tego spamu czy dwa wpisując w user-agenta freebsd lub openbsd z midori czy innymi wersjami, ale potem się wycwanili i dopisali ten user-agent na swoją czarną listę youtube(google). Bye Bye youtube, popsuli ten youtube jak wszystko co google dotknie Android(Linux).

    Lubię

  3. A czy da radę przejść z Ubuntu 14.04 czystego netinstall na Linux Mint 17 lub Ubuntu 14.10 zmieniajac repo i robiąc dist-upgrade systemu? Cz może ktoś podać podstawowe repozytoria do tych dwóch systemów, nie znalazłem ich. Znalazłem w google opis jak przejść z Ubuntu na Linux Mint LMDE w wersji Sid, ale się nie udało, za dużo komplikacji i piekła zależności.

    Lubię

    • Nie. Za wiele konfliktów i błędów zależności. Ubuntu opiera się na zależnościach związanych z ubuntu-xxxx, mint zaś to pakiety (i związane z tym zależności) mint-xxx, kasując pakiety ubuntu-xxxx, można zaznaczyć prawie cały system do skasowania. Podobnie jest po drugiej stronie, gdzie chcąc przejść z mint na ubuntu trzeba skasować pakiety zaczynające się od frazy mint-xxx, a to prowadzi do zaznaczenia, do skasowania większości pakietów, które tworzą system.

      ps.
      Odpowiadam, choć komentarz nie ma nic wspólnego z tematem wpisu.

      Lubię

  4. Jednak zmiana Ubuntu 14.04 na Linux Mint 17 przeprowadziłem bez problemu, doinstalowałem co potrzeba, zastąpiłem wpisy repozytorium, usunąłem Unity następnie upgrade i poszło. Dlaczego to zrobiłem, ponieważ mam taki bios że nie da już się zmienić pewnych opcji związanych z uefi, wszystkie wersje dystrybucji poza Ubuntu nie chciały nawet ruszyć z poziomu obrazu iso które próbowałem uruchomić, LMDE, Linux Mint 17, Sabayon, Manjaro, openSUSE. Dodam że już nie z wersji netinstall Ubuntu serwer tylko podstawowy obraz z unity dało się zamienić na Mint. Teraz tylko czekać na aktualizacje aż się wszystko ustabilizuje w systemie. Wiem że to nie jest odpowiedź związana z tematem, ale Operę 24 też już mam na tym systemie.
    Nie ma też pojęcia czemu Ubuntu nie ma problemów z instalacją na uefi, a inne distra tak, obraz nagrywałem poprzez UNetbootin i z konsoli poprzez dd na usb i może to przez to, kiedyś sprawdzę multisystem i i-boot

    Lubię

Skomentuj

