xfce – Zapomniany pulpit.

XFCE – pulpit pisany w gtk2, który swego czasu miał zastąpić gnome2.

Jednak gdyby wejść na stronę xfce można by odnieść wrażenie, że dla tego pulpitu czas się zatrzymał. Ostatnia wersja pojawiła się… w 2012 roku. Za chwilę rok 2015, a choćby informacji o pracach nad nową wersją, nie ma.

Czy zatem, ten pulpit jest martwy?
Nie.

Jednakże, wiele dystrybucji nie sięga do git, a to właśnie tam można zobaczyć, że pulpit ten jest, w pewnym sensie, cały czas w rozwoju: http://git.xfce.org/

Debian testing swego czasu przeszedł na xfce, a obecnie dokonuje przesiadki z powrotem na gnome-shell. Szkoda, że nikt nie napisał, że najświeższe wersje xfce są w repozytoriach experimental. Podobnie jest z Ubuntu, gdzie w wersji stabilnej mamy stabilne wydania, a najnowsze znajdą się w nadchodzącym Ubuntu, czyli 14.10.

Nie ma co się jednak oszukiwać, rozwój xfce zwolnił w porównaniu do lat poprzednich. Jednak nadal ktoś dłubie nad kodem tego desktop-u i to jest ważne.

2 thoughts on “xfce – Zapomniany pulpit.

  1. I bardzo dobrze. Mam Mint’a z XFCE i jestem z niego bardzo zadowolony. Jest prosty, przejrzysty i zawsze jestem tutaj „u siebie”. „Wodotryski” są potrzebne może paniom, do ładności, ale jeśli komputer ma być używany do pracy, to w sumie najlepsze byłoby okno Midnight Commandera, gdyby nie fakt, że czasem potrzebne jest środowisko graficzne. Zatem moje hasło, i moja prośba do XFCE są następujące: PULPICIE XFCE ! TRWAJ MI JAK NAJDŁUŻEJ W TAKIEJ FORMIE JAK OBECNIE BO JESTEŚ ZAWSZE MŁODY I PRZYJAZNY. TRWAJ!!!

    Lubię

Skomentuj

