Zabawa z wyglądem czcionki w Arch linux.

Co tu dużo pisać, instalując pulpit w Archu można doznać niezłego strzału w twarz kiedy się zobaczy te czcionki, poszarpane, proste.
Dużo większy szok doznaje użytkownik Fedory, czy Ubuntu, kiedy zobaczy te czcionki😉

Obowiązkowe jest zainstalowanie czcionek MS: ttf-ms-fonts (aur). Bo bez tego żadna strona nie będzie wyglądać w miarę normalnie. Na starcie w systemie są tylko podstawowe.

Aby nie było, to wypróbowałem kilka konfiguracji i opcji, i żadne rozwiązanie nie podziałało. Nawet plik skopiowany z Ubuntu, nie dawał właściwego efektu.
Dlaczego walczyłem z czcionkami?
Bo już kilka lat temu, kiedy „bawiłem się” Archem, zauważyłem że czcionki w jednym systemie czyt. Ubuntu i w drugim systemie czyt. Arch mają znaczący wpływ na wyświetlanie stron internetowych, jak i też układ tych stron, czy elementów na nich.
Poniżej porównanie:

Chrome:
chrome-ua1 chrome-ua2

Firefox:
ff-ua1

Ktoś może stwierdzić: eee, takie coś, przecież to nic.
Dla mnie to wiele, bo jeśli mam się na coś patrzeć przez część dnia, to nie chciałbym dostawać rozwolnienia, bo patrzę na czcionki, które są albo poszarpane, albo niepasujące do tego co widziałem wcześniej na innych systemie (Ubuntu).
Mózg, mimo wszystko, przyzwyczaja się do czegoś, a później tego oczekuje, nie ważne czy zmieniany system czy nie.

Ale nie byłbym sobą, gdybym nie dokopał się do jakiegoś rozwiązania🙂
W moim przypadku rozwiązaniem okazało się, zainstalowanie pakietu: freetype2-infinality (aur). Oczywiście instalacja tego pakietu kasuje pakiet freetype2.
Co zyskałem dzięki temu?
W miarę normalnie wyglądające czcionki, bez zabawy ustawieniami🙂

Więc i ciebie „denerwuje” wygląd podstawowych czcionek w Archu, spróbuj sobie freetype2-infinality (AUR), może to jest rozwiązanie na twój problem. U mnie rozwiązało to jeden z problemów estetycznych🙂

One thought on “Zabawa z wyglądem czcionki w Arch linux.

  1. No no, muszę panu podziękować, miałem podobny problem z brzydkimi czcionkami na wykop.pl i pewnym blogu, ale tylko na przeglądarce FF. Na Opera, Chromium czy innych było wszystko w porządku, jednak to rozwiązanie się sprawdziło, dzięki.
    Pozostał mi tylko jeden problem, rastart przy zamykaniu systemu, ale może to być wina sprzętowa lub bug w systemd. Na Archu po skompilowaniu i-nex-git nie uruchamia się, mimo że nie pokazują się żadne błędy podczas kompilacji.

    Lubię

Skomentuj

