z Arch, to jeszcze nie Koniec

Po ostatnim wpisie, można by odnieść wrażenie, że porzucę Archa.
Nic bardziej mylnego🙂

Jestem człowiekiem upartym, więc tak szybko nie odpuszczam.

Co do wine, to ten problem rozwiązałem instalując: wine-gaming-git (AUR).
Trochę się pobiera to źródło wine, oraz całość się dość długo kompiluje, ale myślę że warto.
Działa mi właściwie heardstone, który na Ubuntu nie uruchomi się, chyba że macie zainstalowaną wersję stabilną, 1.6.2. Na Archu, wersja wine 1.7.31 i heardstone działa bez problemu (patch). Inna gra (warthunder) też mi działa, nawet nie instalowałem dx, czy co tam potrzebne jest.
Oczywiście usunąłem dowiązanie do katalogu na koncie Ubuntu.

Co do aktywatorów na panelu, to też sobie poradziłem.
Wystarczy edytować plik: /home/margo/.config/lxpanel/LXDE/panels/panel
W sekcji:
Plugin {
type=launchtaskbar
Config {

Skopiować jedną linijkę i wpisać odpowiednie odniesienie do danego programu.
Wiem, że to karkołomna metoda, ale… działa🙂

Przy okazji zainstalowałem sobie wszystko co odnosi się do lxde w wersji -git, AUR.

Nadal jednak nie rozumiem i nie ogarniam głośności w Archu.
W Ubuntu jest tak, że program i regulacja nie są ze sobą połączone. Mogę mieć głośność na 100%, a program na 50%. W Archu jedno i drugie jest ze sobą połączone: jak ściszam program, to ściszam główną głośność. Jak ma się dwa, lub trzy pogramy uruchomione i każdemu chce ustawić głośność to… robią się niesamowite kwiatki.

Skomentuj

