Arch i multimedia po raz drugi

Może to być nudne, takie pisanie ciągle o Archu, ale nie mam innego tematu na obecną chwilę😉

Może mi ktoś pomoże, a może doradzi, lub wytłumaczy.

W poprzedniej notce napisałem, że udało mi się stworzyć starszą wersję pitivi i zainstalować program. Okazało się, że starsza wersja działa lepiej (stabilniej), ale do czasu, aż nie postanowiłem wstawić grafikę w pocięty materiał. Program się wykrzacza. Zamiana grafiki na na materiał filmowy… Wszystko się renderuje ale, do połowy. Innymi słowy, renderowanie przebiega dla całego materiału, ale stworzony film to połowa całości. Nowsza wersja, ma jeszcze większe problemy ze sobą. Ratowałem się wylogowaniem się i ponownym logowaniem.

Jak nie pitivi, w żadnej wersji, to może kdenlive. Pociąga to trochę zajętego miejsca, bo dochodzą do tego zależności, ale program działa i nie ma jakiś większych problemów.

Jednakże ja mam problem z kdenlive. Błąd, np. innych FPS, niż to ma ustawiony program powoduje pojawienie się komunikatu (okienka) i dźwięku.
Problem polega na tym, że ten dźwięk pogłaśnia mi główną głośność na 100%. Zmniejszam na 50%, dzyń, 100% – i tak w kółko. Co powiadomienie od kdenlive, to głośność na 100% ustawiona. Wyłączyłem odgłosy w komunikatach kdenlive, ale to nie działa. Trochę to zaczyna irytować, bo ile można obniżać głośność po każdym komunikacie o jakimś błędzie.
Nie mam zainstalowanego pełnego KDE, wiec nie mogę uruchomić panelu ustawień KDE, i sobie odznaczyć sygnał dźwiękowy przy komunikacie lub błędzie.

Znalazłem a powyższy problem rozwiązanie:
/home/[nazwa_waszego_konta]/.kde4/share/config
Znajduje się: kdenlive.notifyrc
Skasowałem linijki odnoszące do pliku dźwiękowego. Mam nadzieję, że to rozwiąże jakoś mój problem, ze skaczącą głośnością.
Nie zmienia to pytania: Dlaczego tak się dzieje z tą głośnością?

Kończąc mój wywód…
Arch nie jest złą dystrybucją, ale trzeba się nad nim pochylić, pomęczyć, skupić na nim, czasami coś zmodyfikować. Jedyny problem to multimedia, oraz zabawa z dźwiękiem.
I wyprzedzam komentarze o oss, albo alsa. Nie mogę bazować na alsa, bo skype wymaga pulseaudio. Wiem, że jest pakiet pulseaudio-alsa, ale instalacja tego pakietu powoduje więcej problemów, niż pomaga (a może to tylko u mnie).

Najgorsze jest nagrywanie obs-studio. Bo trzeba ustawić kilka suwaków w pavucontrol, później ustawienie suwaków w programie, wykonanie nagrania próbnego i regulacja odpowiednich elementów odpowiadających za mikrofon.

No i jeszcze dziwne zachowanie obs-studio, które potrafi w pewnej chwili potrzebować tyle mocy, że FPS w grze spadają dosłownie do minimalnych wartości. Pięknie to później wygląda na nagraniu.

Skomentuj

