Arch i sprawa dźwięku

Staję się monotematyczny, ale obecnie to właśnie Arch skupia moją największą uwagę.

I muszę przyznać, że coraz bardziej oddalam się od Archa.
Powodem oczywiście są problemy i niuanse związane z dźwiękiem, oraz multimediami.

Opisywałem w poprzednich wpisach problemy z obs-studio, regulacją głośności i dźwiękiem powiadomień kdenlive.
I naprawdę, coraz bardziej łapię się na tym, że te problemy zaczynają mnie, może nie dobijać, ani wnerwiać, ale tworzyć we mnie rezygnację, swoistą obojętność. Że kiedy postanowię zainstalować jakiś program związany z multimediami, to wiem, że będą z nim problemy, jak i sam system dołoży do tego swoje 3 gr.

Ostatnio postanowiłem sobie, z nudów, obejrzeć coś na kodi (kiedyś xbmc). Uruchamiam materiał… i cisza, głucha nisza, a materiał leci. Uruchamiam pavucontrol i okazuje się, że głośność programy jest ustawiona na 35%, co w Archu oznacza, że program jest wyciszony do zera.

To też jest ciekawe, że dopiero chyba po 37% zaczyna w Archu być coś słychać, ustawiając suwak głośności na 36% głucha cisza.

Uruchamiam inny program, głośność skacze do 100%.

 

Przyzwyczaiłem się do tego, że Arch ma niektóre rzeczy kompletnie zrypane pod względem użyteczności, bo twórcy nie stosują żadnych paczek, ani modyfikacji.

Czasami chciałbym uruchomić program i nie mieć z nim żadnych problemów związanych z dźwiękiem, obrazem itd.
A jeśli ktoś, tak jak ja, działa na programach związanych z multimediami, to bardzo szybko, albo z Archa zrezygnuje, albo przyzwyczai się do niego, ale to nie będzie żadna miłość, ale jedynie obojętne przebywanie w swoim towarzystwie.

Wracam (chwilowo) na Ubuntu…

ps.
Rozwiązałem problem z menu lxpanel, oraz brakiem ikonek na liście w przypadku aktywatorów.
Skasowałem wszystkie katalogi związane z ustawieniami wszystkiego co jest związane z lxde (katalog użytkownika), skasowałem wszystkie elementy lxde (pacman) i zainstalowałem ponownie. Problem zniknął.
Nie mogło to działać od razy tak jak trzeba?

Skomentuj

