KDE Plasma 5 – dążenie do…

KDE Plasma 5 jakoś do mnie nie przemawiał. Były kilka powodów. A to w trayicon nie pokazywały się programy gtk, a to brakuje mi kilku małych, ale przydatnych opcji w różnych elementach itp.

KDE Plasma 5 aktualizuję prawie co dziennie, ale sprawdzam nowości, czy zmiany raz na, około, miesiąc.

Uruchamiając wczoraj KDE 5, nie miałem zamiaru zbyt długo siedzieć na tym pulpicie. Ale uruchomiłem program pocztowy (claws-mail), i co zobaczyłem?

Postanowiłem uruchomić Pidgin, czy liferea…
Okazało się, że wszystkie ikonki z tych programów pokazały się w trayicon.


I działają…

Jest to o tyle dobre, że KDE 5 zaczęło być użyteczne, jeśli mogę tak napisać.

Jednakże, kilku rzeczy mi brakuje:
— szerszej edycji daty około zegarka.
— zmiany długości pasków na Pasku Zadań.
— 
ujednolicenia wielkości ikon dodawanych do panelu, a tych dodawanych jako programy uruchamiający.
— możliwość przenoszenia między sobą ikon dodawanych jako programy uruchamiający.
— powrót opcji z kalendarza z KDE4, gdzie była opcja pokazująca wszystkie święta, uroczystości i innych dni.
— wskazanie px w przypadku powiększania i zmniejszania panelu.

ps.
W Arch linux poprawkę/kod do tego, aby w trayicon pojawiały się także programy gtk posiadał od pewnego czasu w AUR🙂

2 thoughts on “KDE Plasma 5 – dążenie do…

  1. A czy to KDE Plasma 5.5.2 można jakoś zainstalować na Linux MInt 17.3?
    Czy trzeba jednak czekać na Linux MInt 18?
    Wiadomo w ogóle kiedy pierwsza alfa Minta 18 ma wyjść. Po upgrade z wersji 17.2 na 17.3 dopiero za drugim razem po restarcie system mi się zamyka. Jest to irytujące a nie chcę cofać systemu.

    Lubię

Skomentuj

