Ubuntu

Wiele osób może uważać, iż Ubuntu to dystrybucja dla początkujących, nieporadnych itp.
Te same osoby zapominają, że Ubuntu to linux, taki sam jak system (linux) osób, które wyrażają powyższą opinię.

I wielokrotnie na tym blogu pisałem podobny tekst (poniżej), ale mało która osoba chce czytać starocie, czy zagłębiać się w archiwum.

Dlaczego Ubuntu?
To proste: wielka społeczność, prostota, możliwość wyjścia z tej prostoty, optymalizacja i poprawki wobec tego co jest w systemie.

Dlaczego na przykład nie Mint?
Bo na Ubuntu mogę wprowadzić odpowiednie repozytorium, zainstalować cinnamon i udawać, iż mam Mint-a (bo to będzie Mint).

Dlaczego nie elementary os?
Ta sama odpowiedź co w przypadku Mint-a.
To samo tyczy się wszystkim innych dystrybucji opartych o Ubuntu. Nie potrzebuję pobierać, instalować ich, aby je posiadać zainstalowane – Ubuntu mi na to pozwala.

Dlaczego nie Fedora, Opensuse, i tak dalej?
Bo jeszcze żadna dystrybucja nie przekonała do siebie na tyle, abym chciał z niej korzystać dłużej niż od jednego do tygodnia. Nawet Archa trzymam jako dystrybucję ratowniczą, zapasową.
I w każdej innej dystrybucji niż Ubuntu zawsze coś mnie irytowało.

Czy to przyzwyczajenie?
I tak, i nie.
Przyzwyczaiłem się do struktury plików w Ubuntu, borykania się z pewnymi problemami, czy błędami. Ale najbardziej przekonuje mnie społeczność.

I nie mam zamiaru nikogo przekonywać, ani do systemu linux, czy do Ubuntu. 
To jest mój wybór, moja decyzja. Ty możesz inaczej wybrać, a możesz nawet korzystać z systemu Windows, i akceptuję to, bo to twój wybór i nic mi do tego.

Ale pamiętajmy, iż system na komputerze/laptopie nie świadczy o danym człowieku, jego poglądach, czynach, czy sposobie myślenia.
🙂

2 thoughts on “Ubuntu

  1. Korzystałem kiedyś z Ubuntu, oraz z jego „odmiany” Minta itp. i mam do niego sentyment za jego zalety. Niestety, ma także i wady, których nie posiada Windows 10.

    Używam legalnego Win 10 i uważam, że jest on świetny (pomijam kwestię śledzenia użytkownika, bo się z tym pogodziłem). Win 10 ma wszystko, czego potrzebuję, choć wymaga on programu antywirusowego, firewalla itp. programów, to jednak pracuje się na nim znacznie wygodniej niż na Ubuntu.

    Gdybym jednak musiał teraz kupić Win 10 i wydać za niego kilkaset zł, a muszę być obecnie oszczędny, to z całą pewnością zainstalowałbym czystego Ubuntu, czy też Ubuntu Minta. Mimo, że jestem trochę rozczarowany, faktem, że ewolucja Ubuntu pod każdym względem, nie przebiega na przestrzeni lat tak jak się spodziewałem. Akurat odwrotnie niż to się dzieje w przypadku Windows.

    Lubię

Skomentuj

